babygullz <3 vilde Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Merker jo ikke forskjell på om d er helg eller ikke engang lenger.. plutselig er bare helga der. Eneste som er forskjell er at samboeren min ikke er på jobb da.. så han sover til langt utpå dag. er så utrolig KJEDELIG! alle venninnene mine er ute og drikker og fester, og spesielt nå i sommer har d jo gått i ett med dem fra jenteturer til utepilsing i sola hver dag.. Og jeg unner dem d=) skulle bare ønske jeg kunne joina.. Men d er utrolig kjedelig med "utecola" sammen med jentegjengen som drikker øl og blir fjollete.. Jeg har lyst å dra på shopping, men jeg kan jo ikke d ennå.. alle klærna til lille gull er faktisk kjøpt inn, jeg føler jeg har så masse der nå at d vil ikke bli bruk for mer, klær til meg selv d gidder jeg heller ikke kjøpe nå..whats the point? skal ikke ha denne kroppen lenge til .. og har nok av gravid-klær... Har seng igjen å kjøpe til vesla, men skal jeg ta den under armen og hinke hjem? jeg har ikke billappen, så kan ikke gå å kjøpe seng alene nei..får den jo ikke med meg. Hvordan fyller dere dagene deres? Er dere like med i gjengen nå som før? Kunne jo tatt å bowla, spillt tennis eller biljard, osv..men da måtte jeg gått alene liksom:P en dag på spa har jeg ikke råd til akkurat nå, og jeg har ikke så veldig kreativt hode heller for tiden....=/ Går tur med bikkja for å få tiden littegranne på farten, men kan ikke gå tur hele dagen....rydding og vasking av criben må vi jo også gjøre for å få tiden til å gå, men blir lei av d også. tenkte på sånn der scrap-booking, men jeg er så komlete klodrian i fingrene at jeg ser for meg at d blir altfor mye rot og alt blir ødelagt og ser bare teit ut..så ehm, jeg tror jeg skal la søstern min lage album for meg=) jeg kan ikke strikke eller hekle heller... ellers kunne jeg jo kanksje begynt med d? er d vanskeli? finnes d no kurs eller?=p
HøstBaby <3 Elias Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Skjønner godt hva du mener Nå har jeg gått hjemme i hele svangerskapet da, så det blir til at man går på veggen.. Jeg har igrunn bare sovet, spist, sett tv, sitti ved dataen, vært "litt" med venner (det jeg har orka).. for det meste bare sitti hjemme. Men utrolig nok så har tiden flydd avgårde å jeg er i uke 35 i morgen allerede.. Ikke lenge igjen nå nei! Dagene går faktisk greit fort nå også, for jeg prøve å sove så mye jeg kan.. Deilig det
Kjærlighet <3 Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Vel nå har jeg vært hjemme siden forrige onsdag og jeg har gjort følgende : Handlet inn det siste vi trengte til babyen Handlet gaver til storesøskene og nye bukser til dem Sittet litt på kafè, deilig å nyte tiden alene men noe å drikke og et blad eller avis:-) Vært syk... Hatt alene dager hjemme sammen med hver av ungene :-D Baket, ende dagen laget jeg ostehorn, tomatsaus fra bunnen og det hele. Alt måtte rett i søppla etterpå!!! Vi sstekte dem altfor lite:-) Smiler litt av det nå, men grein i mange timer etterpå:-D Hormoner, utslitt og småsyk... Utenom det har jeg baket ei banan kake, ei sjokoladekake og en god porsjon boller. Har satt deig til pizza snurrer og skal itillegg prøve meg på ostehorn igjen til uka:-) Planen er ei gulrotkake også. Alt skal i fryseren.. Har jo enda hele neste uke + noen dager til alene før terminen og vet ikke helt hvordan jeg skal få dagene til å gå etterhvert. Blir vel lei baking tenker jeg. Så må prøve å finne på noe nytt. Tar meg vel en tur innom jobben en dag i lunsjen for å overhøre litt sladder:-) Ellers gjelder et å nyte dagene i stillhet en vet aldri hvordan baby en får og energien du eventulet klarer å lagre nå blir gullverdt ! :-) Lykke til! :-)
lillespire08+10 Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Jeg begynner å bli skikkelig utålmodig! Kun 8 dager til termin, men hva om jeg må gå 14 dager over i tillegg?? Etter at samboern min begynte å jobbe igjen, så er dagene veldig lange og kjedelig.. De fleste vennene mine jobber også, eller at de fortsatt er på ferie. Er litt avhengig av bil her jeg bor, og samboern bruker bilen til jobb. Klarer ikke bevege meg store avstander heller, for har mye nedpress i bekkenet, og masse kynnere. Derfor, hva gjør man for å få tida til å gå? *internett (barnimagen, facebook, msn osv) *husarbeid (vaske klær, planlegge middag, rydde) *tv-spill (mario cart!) *snakke i tlf *se dårlige såpeserier, og nå OL :/ Huff, nei, nå drømmer jeg om at lillegutt skal komme, så jeg kan få sette fingrene i noe Det blir helt fantastisk!
Tinama Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Vært sykemeldt halvannen uke nå,og har ikke gjort noe fornuftig!! Sovet til et sted mellom 11.00 og 13.00 hver dag,for så å ligge på sofaen og sløve og gjerne sovet litt til. Sett masse dårlige komiserier på tv,og brukt alt for mye tid her inne og på facebook. (har nå full kontroll på hva nesten alle vennene mine på facebook driver med for tiden... *flau*) hihi Drar meg ut på tur m hunden i løpet av dagen,handler mat og lager middag. Ellers sitter jeg og tenker på alt jeg skulle ha gjort som jeg ikke orker.... Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut i 7,5 uker til,har ikke termin før 30 sept!
babygullz <3 vilde Skrevet 8. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2008 åh=) godt jeg ikke er alene om å ikke ha nok energi til å være kreativ, og føle meg ensom og forlatt til å dø av kjedsomhet..Jeg tror jeg trenger en narr eller noe som kan underholde meg jeg! Jeg har nesten 9 uker igjen til termin jeg, 9 oktober... håper jeg finner meg en hobby snart! må få noen t å lære meg å strikke eller hekle, for TVen er avslått hjemme hos meg frem til ettermiddagen når simpsons og american dad begynner... så før den tid er d kun meg og bikkja som ligger å later oss sammen=p føler ikke jeg får en dritt ut av dagen nei... Fikk med meg min kjære til kids & care(babycare) å kjøpte seng, madrass og dyne til vesla i kveld=D=D=D er såååå fornøyd nå jeg=) fint sengtøy kjøpte vi også, og frottelaken(trenger nok en del av dem da!)...og så fant jeg deeeeen nydelige himmelen og sengekanten(kanten var med pute og dekket kun øverste halvpart av sengen, altså oppe med hodet) men både kanten og himmel kostet 979 pr stk, så jeg syntes d ble litt vel mye for stk..så jeg får heller ønske meg d fra noen andre=p men fy søren sååå nydelig d var ass!! Hva har dere igjen å handle? her har jeg på siste rest lista mi: neglesaks febermåler flere håndklær mer sengtøy sengekant fler frottelaken + tisselaken saueskinn eller reinskinn( til gulvet på rommet hennes) babygym lekegrind fler strømpebukser bleier, salver og kremer babypudder(potetmel) badeolje babyshampo trenger man bruke balsam på babyer?
elin og gutta;) Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 jeg lå på sykehus i 8 uker.... de 7 første fikk jeg kun stå opp å gå på do. ellers ligge rett ut..... dagene gikk med radio, nintendo,mange gode romaner,ukeblader og litt telefonsnakk. (hadde ikke internett....snufs...) hjemme nå går dagene til å nyte å slippe å ligge hele tiden.... jeg pusler litt i huset og er egentlig bare glad for å få lov å bevege meg igjen. og så har jeg besøk eller har mannen hjemme...tør ikke være så lenge aleine fordi svangerskapet har vært så turbulent og fødselen sist var så tidlig.... forfatter du kan lese er marian keyes.... lett humoristisk som passer meg godt for tida.....
Tinama Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Huff,jeg har aaalt for mye igjen å handle.. Har kun kjøpt vogn og bilsete og d meste av klær... Seng m tilbehør,vippestol, ammepute,stellebord og litt annet nips har jeg arvet av søsteren til min kjære,som fikk en liten i fjor. Skal ut på en liten shoppingrunde i morgen,får se hva jeg klarer å få i hus da. Problemet her er at vi driver og pusser opp,så får ikke gjort noe klart før det er ferdig, så alle klær og alt utstyr ligger nedpakket. Sambo tror han har verdens beste tid til å gjøre ting klart,og forstår ikke frustasjonen min for å leve i en så kaotisk hverdag nå når det begynner å nærme seg. Hadde jeg født i morgen måtte jeg ha flyttet hjem til mine foreldre,for forholdene her hjemme ligger ikke tilrette for en liten baby,for å si det sånn. :S Huff,mye syting på meg nå,men blir så stresset av å ikke ha ting klart!! Ha en fin helg!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 Heisann;) Kjedelig at du føler det slik da, ikke noe morro.. 32+1 og her derimot føler jeg tiden går ganske så fort;) Har jobba 90-100% hele svangerskapet så dagene fyker av gårde, nesten litt for fort noen ganger, hehe.. Men vil tro for dem som er sykemeldte så må det være laaaaaaange dager! Hadde i hvertfall jeg følt. Er du sykemeldt Babygullz? Og hvordan er formen ellers? Dagene mine blir fylt med jobbing, være litt sosial med veninner og gå litt på cafe noen dager;) Men merker jeg er ikke like sosial som jeg var før, har mindre energi etetr at jeg kommer hjem fra jobb, og synes derfor det kan være deilig å campe foran tvn og ligge strak ut.. Når det kommer til å være med på fester, så er det ytterst sjelden at jeg blir med, pga. mye røyking innendørs osv..
Gjest Skrevet 9. august 2008 #10 Skrevet 9. august 2008 Jeg er nok litt mer av den roligere typen, som er ferdig med festing og utelivet. Venninne-gjengen ser jeg like mye til nå som før. Dagene fylles med vanlige plikter som husarbeid, klesvask, stell av dyrene og egenpleie. Har jeg tid til overs besøker jeg noen venninner, tar en tur på cafè, venner og familie kommer på besøk eller jeg leser en god bok. Jeg fremkaller en del bilder og setter i album, og gjør en del ting jeg aldri tar meg tid til ellers, når dagene bare har gått med til jobbing og andre plikter. Det er deilig å ha et litt rolig tempo, men så er jeg vant til å jobbe døgnet rundt, tirsdag som søndag - så denne "roligheten" nyter jeg bare. Jeg bare lytter til kroppen i svangerskapet, fordi jeg har en del plager - men ikke noe å klage over (nå som man endelig er gravid). I helgene når mannen har fri er vi ute å spiser, ser noen filmer eller koser oss hjemme. Jeg er på jentekveld, fast en gang i mnd - da spiser vi god mat og skravler i noen timer. Gleder meg til etter fødslene når jeg kan begynne å svømme og trene igjen ) bevege kroppen litt, det savner jeg. Fra nyttår er det jobb igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå