Gå til innhold

Tror jeg blir gal snart, enn om døgnet kunne hatt flere timer?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HUff...føler meg som en elendig husmor, "alle" andre har jo perfekte hus uten noe rot eller noe, mens mitt er bare kaos :P

Får jo aldri tid til å gjøre såpass at jeg er fornøyd, for om jeg rydder og vasker kjøkkenet, så er garantert stua og badet rotete og skittent, og omvendt.

Har prøvd å få jenta mi på 6 år til å ta rommet sitt, men funker dårlig, har sagt at skal hun ha besøk av noen, så skal rommet se ok før noen får komme inn, hun er enig, men nå er hun hele tiden på besøk til andre unger..hehe..utspekulert, og når hun kommer hjem er det ikke tid til rydding for da hat minstemann lagt seg.

Jeg jobber 100 % (3 dagvakter, 2 kveldsvakter i løpet av uka, pluss annenhver helg). 60 % barnehageplass til gutten. OG jenta begynner på skolen nå.

Jeg er aldri hjemme alene, unga er bestandig irundt meg, spesielt minstemann (2 1/2 år), og da er det lite jeg får gjort.

Hvordan gjør dere andre det, når får dere tid til å rydde og vaske??

Jeg kan som regel begynne etter kl 9, men da er jeg sliten etter en lang dag :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har for vår del alltid gjort husarbeid selv om ungene er der, og setter de til å hjelpe til også. Bra for unger å lære slikt tidlig så det blir en vane. Og så har vi i tillegg et avslappet forhold til litt rot og hybelkaniner. Livet skal ikke være et stressprosjekt, og ingen dør av at ikke alt er strøkent.

Skrevet

Jeg har akkurat oppdaget at "alle" ike har perfekte hus, selv om mange har det langt ryddigere enn oss. For tiden får jeg ikke til å holde huset i orden, 3-åringen begynner i barnehagen igjen på mandag og babyen er foreløpig litt uforutsigbar mht mating osv. I tillegg har det jo vært så utrolig fint vær, og da er man jo ikke inne og rydder, er man vel?

Kanskje tingen er å skaffe enda mer oppbevaringsplass, legge ting på plass med en gang etter bruk og ha en fast vaskedag... får det ikke til selv, da.

Skrevet

Må vel lære meg å vaske selv om barna er der, for liker best å vaske når jeg er helt alene :), men ikke så enkelt når sambo jobber på sjøen, så unga skal jo også lære seg å rydde og vaske også da :).

Har skaffet meg noen kurver for å ha/skjule ting i, men trenger vel enda mer oppbevaringsplass, det er bare det at jeg må kjøpe noe jeg vet kan passe inn om vi pusser opp også.

Fast vaskedag tror jeg neppe jeg klarer, for jeg tar ting som regel på sparket, liker ikke at den degen MÅ jeg vaske, for da blir jeg bare lat på tanken :P

Skrevet

Her er det alltids litt rot. Tar unna litt på morgene eller når den halvtimen barnetv går. Ellers er søndagene en fin fin dag å ta litt store shinninger. Barnefar tar seg en tur ut med småttisene, så mor for rydde i fred. Er av den typen at jeg må gjøre det selv....hehe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...