Gå til innhold

Jeg fatter ikke en dritt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Du går nå i 15. svangerskapsuke og har 183 dager (26 uker) til termin lørdag 7. februar 2009."

Da kan det jo ikke stemme at BIM regner rett sånn som vi teller? For jeg er jo i svangerskapsuke 16. 16+1, og da skal det vel egentlig stå 17. svangerskapsuke?

Og på babyverden, når jeg skal regne termindato fra antatt befruktning, som gynekologen sa var rundt 1. mai, så får jeg opp dette:

Unnfangelsen finner sted omkring: 1. mai 2008

Antatt termindato: 24. januar 2009.

Dette blir jo slettes ikke 40 uker + 2 dager, er det ikke så lang tid det tar?

Og når jeg beregner ut fra termin får jeg opp at unnfangelsen fant sted 15.mai??? Det blir jo bare 38 uker og 2 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 13+1 på vei og har termin 14februar. Akkurat en uke etter deg.

Så det er BIM som stemmer, du er 14+1 på vei, som er 15 svangerskapsuke.

Skrevet

Jeg holder meg til mnder stort sett, er 3 mnder igjen 12. august, og når jeg er hos jordmora bruker jeg å spørre henne hvilken uke jeg er i slik at jeg kan følge me=) Er i min 27 uke nå, og slik jeg har regnet på det stemmer det som kommer opp på min side her inne:-) Lykke til!!!

Skrevet

Jeg får opp akkurat det samme som deg. Det stemmer på meg da 1. mai er første dag på siste mens. Kanskje det har blitt trykt no feil i forhold til dette????

Skrevet

Fosteret er 14+1 ja, men det heter jo svangerskapets uke 16+1 da!?

Skrevet

Joda, men svangerskapet reknes fra to uker før EL/unnfangelsen, fra siste mens.. Derfor er det forskjell i mors uke og fosterets uke (som er to uker senere pga at det var da egget møtte sædcella, hehe). Innviklede greier. Men ja, dersom termin er 24. januar så bør du vel være i svangerskapsuke 17 nå.. Sikker på at du har skrevet riktig termindato på "min side"?

Skrevet

Gynekologen sa vi skulle komme tilbake til termin, men på et ark jeg fikk står det 7. februar... derfor det er rart at jeg får opp helt andre datoer her på BIM..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...