Gå til innhold

hvor lang barnehage dag er greit? 6 t - 7t - 8t??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har diskutert litt her hjemme om hva som er normalt og hva som er greit for vår snart 4 år gamle tulle.

Vi driver vårt eget og det krever mange ekstra arbeidstimer i uken, så vi har aldri masse fritid. Vi trives med jobb og tulla trives i barnehagen. Men hva er normal barnehage dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som en vanlig arbeidsdag kanskje....

Har ikke noe svar egentlig, men kan jo være greit å variere litt, noen dager lenger og noen kortere om dere har mulighet til det

Skrevet

Det som jeg mener er "vanlig" med begge foreldre i full jobb ( utenom lærerene....), er ca 8 timers dager...

Det var gjennomsnittet på de barna som gikk i barehagen, der jeg jobbet i alle fall...

Men det er jo foreldre som prioriterer at barna skal få ha kortere dager, så den ene foreldren begynner tidelig på jobb for å kunne hente tidelig i bhg...

Men det er opp til hver enkelt.

Jeg mener at barna i alle fall ikke bør ha noen lengre "arbeidsdag" enn i voksne, så 8 timer er MAX for min del....

Skrevet

Det er vel litt over vanlig arbeidsdag i alle fall siden man må hente og bringe. Men ikke over 9 timer, da tror jeg det er noe greier med tanke på forsikring.

Skrevet

Jeg har min sønn i barnehagen nå når jeg er sykmeldt, han er der ca 5-5,5 timer i gjennomsnitt. Men når jeg jobbet var han der i 7,5 timer.. og nesten oppi 8 noen dager.

Ellers med det må jeg si det er sjokkerende at noen barn er i barnehage i over ti timer...

Barnehagen der hvor min går opner 06.45 og stenger 17.00, og der er noen som har barna sine der hele den tiden.. helst to min over 17.00..

Nei som de fleste sier her.. max 8 timer så fremt de har anledning til å la de slippe mer enn det.

Men så har en de uskyldige igjen som kanskje pendler et stykke og er alene der det kanskje blir 9-10 timer..

er ikke lett dette gitt.

Skrevet

jeg leverte min 3 åring halv 9 og far hentet halv 4 alle dager uten onsdag da hentet jeg kl 14.30. nå når jeg har vært sjukmld og gått ut i perm så leverer jeg henne ca halv10 hver morgen og henter henne som regel halv 3 hvis ikke d er dager der jeg står midt opp i noe hjemme.da henter far. nå har hun hatt ferie i 4 uker .når babyen kommer skal jeg fortsatt ha 100% barnehage.synes d er veldig greit å ha muligheten til å levere henne hver dag. jeg tar henne heller fri noen dager for å finne på noe koselig og henter henne tidlig andre dager.far skal ha pappa perm 1 dag i uka så da regner jeg med at hun stortsett skal ha fri de dagene. hvis ikke hun har veldig lyst i barnehagen eller jeg å far vil ha en dag med den lille alene.synes d funker veldig fint. kunne aldri hatt henne i barnehagen fra 06.45 til 16.45. man må man så må man.... er ikke alltid like lett for de heller.vil tru de savner barna sine de også

Skrevet

vår barnehage er åpen fra 0700 til 1630, men jeg mener at det ikke er lov å ha barnet der hele dagen. Tror faktisk barnehagen har en regel om hva som er vanlig dag når jeg tenker meg om. Vi betaler jo for så så mange timer i uken. Vi har 100%

Skrevet

Når sønnen vår begynte i bhg, var han der ca 8,5 time om dagen, hadde ikke mulighet til kortere dager. Syntes det var lenge, men det gikk greit siden han sov så mye på dagen enda da, 3 timers "sovepause" fra 11.30 - 14.30.

Nå som han sover max en halvtime om dagen, er jeg kjempeglad for at vi har muligheten til kortere dager, nå er han der i gj snitt 6 timer om dagen fra ca 09.30 - 15.30.

Skrevet

Det er lov og ha barnet i barnehagen max 10 timer om dagen. Men de fleste barnehager er jo oppe bare 10 timer, fra 7-17...

Max 50 t i uka :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...