M by M Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Hva slags spiral har dere? Gjør det veldig vondt å sette den inn? Hvor lenge kan man ha den når den først er på plass? Kan man få det mens man ammer? Hvor mye koster det? Fastlegen eller gynekolog som setter den inn? Mange spørsmål på en gang...vurderer å få spiral da jeg akkurat har født barn nmr to, har null planer om et barn til på et par år om jeg i det hele tatt vil ha et til og vil ikke begynne på p-piller igjen. Takk om noen gidder å svare.
smågodt prinsessa Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Jeg har leronova (tror jeg den heter)- Den kosta ca.1200 kroner også kosta legekonsultasjonen 230 kr eller noe.. Jeg syns det gjorde litt vondt, men ikke noe man ikke klarer å komme seg igjennom. Jeg syns forresten alltid at gynekologisk undersøkelse er litt vondt jeg da. Tror du kan få det mens du ammer, men er ikke hundre prosent sikker da. Jeg gjorde det hos fastlegen. Jeg kan ha min spiral i 5 år. Jeg anbefaler spiral. Litt blødninger i begynnelsen, men det gikk over. Nå har jeg bittelitt mensen hver mnd, og nesten ingen menssmerter (men det er veldig forskjellig fra person til person da, noen mister jo mensen også, mens andre blør i 6mnd liksom)
jente,jente, ? Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Jeg har hormonspiral. Merka ikke at den ble satt inn i det hele tatt nesten. Trodde det skulle gjöre vondt som fasan, men merka nesten ingenting. Denne spiralen kan sitte i 5 år og man kan ha den når man ammer. Betalte underkant av 1000 lappen for denne. Satt inn hos gynekolog på etterkontroll.. Eneste er at jeg går å lurer på når jeg skal slutte å blö.. Har hatt den i 1 mnd nå, har ikke hatt noe bivirkninger, men jeg blör MASSE. Siste uka har det minket betraktelig, men kommer fortsatt litt.. Ellers er jeg fornöyd..
Neverstill Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 jeg har kobber spiral, gjorde ikke vondt å sette inn, kostet litt over 600 kr. men er uten hormoner så man har mensen som vanlig. men noen får sterkere smerter og større blødninger. det har jeg fått. gjør jævlig vondt. men slipper hormoner og de bivirkningene jeg vanligvis får av dem.
fox`y Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 jeg har kobberspiral:O) gjorde litt vondt å sette den inn,men d gikk kjempe fort. Litt større blødninger,men bedre enn alle disse hormonene. Jeg satte den inn hoss fastlegen min og den kostet kunn 250 kr så d var en billig fornøyelse som jeg kan ha i 5 år tror jeg d var:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå