Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Hvordan gikk vannet deres?

Er det noen av dere som har opplevd at vannet går over tid? At du går å små lekker noen dager/uker før det starter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde at vannet lakk litt om morgenen. Kom en sprut liksom, så lakk det litt til i løpet av et par timer. Så holdt det opp noen timer, og så gikk vannet helt et halvt døgn etter. Da flommet det utover gulvet først, og kom deretter støtvis ut med rier. Det hele var altså over i løpet av et døgn. Men man skal ikke gå å lekke over mange dager/uker. Hvis vannet først har begynt å lekke skal det ikke gå mer enn 72 timer før fødselen er i gang pga infeksjonsfare. Så hvis du har begynt å lekke må du ta kontakt med fødeavdelingen så du kan komme inn for kontroll. Hvis fødselen ikke er i gang etter tre døgn fra du begynner å lekke så blir du satt igang.

Skrevet

Takk for svar:o)

Jeg er meget usikker.. Har gådd å smålekt i 2-3 uker, å jeg kan ikke skjønne at det er utflod!? Det er helt blankt, lukter ikke urin..

Var i uke 34 på fødeavd å undersøkte dette, men han sa at vann var det ikke. Men nå er det begynt å komme mer, å jeg skjønner ikke hva det kan være. Blir jo skikkelig usikker her.. Men skal heldigvis til legen min på mandagen så da skal jeg spørre om hun kan undersøke meg eller sende meg til føden for undersøkelse.

Ååå det er ikke lett å være førstegangsfødene;o)

Skrevet

Vannet mitt gikk ikke. Jordmor måtte ta det til slutt for å få sterkere rier.

Skrevet

Har du fått beskjed om at det ikke er vann, så kan du nok være rolig. Man kan ha elt blankt tyntflytende utflod som man selv kan føle er vann men at det ikke er det. Når du var til sjekk så sjekket de jo sikkert at fosterhinnene var hele og da er det ingen fare.

Skrevet

Glemte å si at jeg er nå i uke 37+4

Skrevet

Jeg hadde gàtt med rier fra kl. 11 om formiddagen, og vannet gikk med et stort plask pà gulvet der jeg stod, ved 01.00 tiden pà sykehuset. Jenta mi ble fòdt 4 timer etterpà :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...