Maud Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Denne uka har vi hatt besøk av en av Maudmannens kamerater. Nesten alle av dem bor i den byen Dritgrei nettopp flyttet av, så sommeren har vært preget av mange fine besøk. Korte besøk og lange besøk og bekreftelser på at vi har et sånt hjem som vi ønsker oss. Der gjester får servert god mat og gode kaker, men der de også kan hjelpe seg selv og føle seg hjemme hvis de er sultne eller har lyst på noe. Han som har vært her nå er ungkar og har en litt annen døgnrytme enn oss. Spiser frokost når minstesnupp sover formiddagslur. Og det er da jeg oppdager at jeg er litt rar. Denne fyren har nemlig lagd seg to speilegg to ganger om dagen og det syntes jeg var rart. Hvorfor det egentlig? Hvorfor er det greit å lage seg to skiver med ost mens jeg synes det er rart at han lager speilegg? Han rydder opp etter seg og vasker panne og komfyr og alt og jeg er glad han føler seg hjemme hos oss. Jeg ble bare så overrasket over at jeg syntes det var rart. Er dere andre rare på denne eller andre måter?
iznogood Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Dere er koselige, varme mennesker dere i Maudfamilien. Det med speilegg er for meg den ultimate ungkarsmaten som veldig ofte hos den innbarkede ungkare går igjen til frokost, lunch og middag. :-) Mitt forhold til speilegg er at jeg godt kan stå over - så i min verden er det rart å innta slikt mange ganger om dagen. Kanskje du synes det er rart fordi det er så himla fantasiløst? Bortsett fra det så høres det ut som dere har hatt det kjempehyggelig hjemme hos dereselv :-)
Ronja65 Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Jeg bor i hop med en gammel ungkar:-):-).. Han var over 40 når han traff meg, så du kan tro han har mange vaner.-)))). Speilegg er ikke bare speilegg her. Det er viktig at eggen ikke er for gamle og helst skal de være ekologiske. Den er jo grei... Men den minste brødsmule oppi smørboksen betyr søppelbøtta. Fast alt i alt så synes jeg han har taklet tilvarelsen från og være alene i Danmark til og bo med en svenske med 3 og nå 4 barn i Norge. Veldi bra:-):-). Spesiellt når 16 åringen stjeler sokkene hans..... Det beste med ungkarer som vært alene lenge, er at de faktisk kan rydde opp etter seg:-)
Plutseliten :) Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Høres ut som en koselig sommer med mye besøk...som tydlig føler seg vel i deres gjestfrihet Ungkarer spiser nok mye egg...for de er lettvint og greit...liksom middag og frokost på en gang ) Og egentlig mere spennnende enn ost spør du meg
dritgrei hei hei! Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Jeg er gift med en ungkar, og han kan IKKE rydde etter seg selv, men det an ikke jeg heller så da er det liksom bare dobbelt så ille.... shitt. ;-)
Trollmora Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Vel, jeg bor sammen med en gammel ungkar selv og ingen må røre med eggfrokosten hans når han har fri ) Tenker besøkende ditt er så vant med egg på fridager at han ikke kom på at han kunne se etter andre pålegg i kjøleskapet deres. Ost og kjøttpålegg er kanskje mangelvare hjemme hos ham, mens egg sjelden blir blålilla i kantene og smaker surt. Han er jo flink til å rydde etter seg, så jeg hadde nok ikke tenkt så mye på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå