Gå til innhold

Dere med baby på ca. 2,5 - 3 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange og hvor lange dupper sover de som regel i løpet av en dag? Og når begynner natta og dagen hos dere?

Har litt trøbbel med å tilpasse siste duppen og nest siste måltidet slik at hun ikke blir overtrøtt innen hun skal spise det siste måltidet før hun legger seg om kvelden skjønner dere... Avhengig av at jeg triller en laaang tur eller bærer henne (altfor lenge) i bæreselen for at den siste duppen skal bli lang nok slik at hun holder ut uten dupp mellom de to siste måltidene på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du absolut at hun ikke skal sove mellom de to siste måltidene?

Min jente på snart fire mnd har sovet mellom hvert måltid (med få unntak). Hun har siden 2,5/3 mnd vert i seng for natta mellom halv 8, halv ni. Da sover hun til 5, mat og sove til 7-8. Så ca mat hver tredje time, bortsett fra midt på dagen da hun gjerne tar en god hvil på ca 3-4 timer.

Skrevet

Joda, jeg har ofte prøvd å bysse henne i vogna etter nest siste måltidet, men da våkner hun ofte etter kun et kvarter og sovner ikke igjen uten at jeg triller helt til hun kan opp igjen, altså til det er rundt 1,5 time igjen til siste måltid... Ellers blir hun overtrøtt..

Pleier jenta di å sove mer enn en halvtime mellom hvert måltid? Eller har hun noen veldig korte dupper?

Natta her begynner som oftest mellom 21.30-22.00 og da sover hun til 5-6 tiden. Sover videre med meg til 7-8 tiden noen ganger.

Er bare redd at hvis jeg prøver å legge henne tidligere, vil hun våkne for nattmat tidligere også og da får ikke jeg like lang natt selv:-/

Skrevet

Nå er ingen barn like, men mine to har begge regulert seg selv. Dvs at de har blitt trøtt tidligere og tidligere og sovet sammenhengende lengre og lengre. Fra å legge seg rundt midnatt er vi nå nede i legging kl 2000. Før våknet hun 0400, nå kl 0500 (av og til lengre, i går sov hun til 0700)

Søvn avler søvn er det også noe som heter og jeg tror nok at du kan trygt legge henne tidligere for natten hvis hun viser tegn til å ville sove.

På dagen sover hun kanskje 30-40 minutter i hver dupp bortsett fra den lange.

Skrevet

Den siste duppen er nok den korteste,da er det mer en liten "husmor-kvil", for å orke å holde ut til maten kommer. Det er også det korteste intervallet mellom måltidene, kanskje bare 2 timer.

Skrevet

Tusen, tusen takk for svar! Skal prøve meg litt frem og prøve å lese henne litt bedre..

Hadde kolikkbaby i 4 mnd sist, så der ble det ingen rutiner før 5 mnd ca.

Skrevet

her har vi ingen rutiner ennå, vi spiser når vi er sultne og sover når vi er trøtte....og våkner når vi er klare for det, om det er 5 minutter eller 4 timer

Skrevet

Okei, nå har jeg en plan tror jeg. Ga henne mat nå fra 15-15.30 og skal legge henne ned igjen snart. Så skal hun få mat i 18-19-tiden alt etter som, og deretter en dupp i bæreselen. Så litt kos og stell og kveldsmat, og så i seng senest(!) 2 timer etter siste dupp!

De kveldene jeg har lagt henne 1,5-2 timer etter siste duppen, har legginga nemlig gått veldig greit, så det gjelder for all del å ikke gjøre henne overtrøtt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...