Gå til innhold

Ang depositum.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alenemødre rett på hjelp med depositum på nav? Når man flytte,og ik har økonomi t d selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo noe som heter sosialgaranti (eller noe i den duren). Det betyr at NAV garanterer å dekke det samme som depositumet utgangspunktet skal dekke, men det blir ikke betalt inn penger... Tror ikke du får penger hos NAV til dette.

Skrevet

stemmer at man kan få en depositumsgaranti fra sosialkontoret/nav. men det er opp til utleier om de ønsker å leie ut til deg med en slik garanti.

det finnes andre muligheter da. en bankgaranti med feks foreldrene dine som garantister. Pappa gjorde det for meg da jeg var 18 år og flyttet hjemmefra og ikke hadde nok penger til depositum. det betyr rett og slett at garantisten underskriver på at han/hun skal dekke eventuellt beløp tilsvarende depositum hvis det skulle bli nødvendig.

husker ikke hvordan jeg fikk ordnet det helt, husker bare at det var kjempe enkelt og utleieren syns det var en grei løsning.

noen arbeidsgivere stiller også slik garanti. så det går ann å høre med jobben din.

håper det ordner seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...