mammarettogslett Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Har prøvd så smått nå å få henne til å ta flaske..men nei..hun bare tygger på tuten..skal sies at hun ikke tar smokk heller så var forberedt på at det ikke gikk med det første.. tips?
Tante Gustava Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Vi strever med det samme. Prøvde første gang når lillemann var 6 uker, og det gikk da som en drøm. Neste gang var han vel ca 9 uker, og gikk tilslutt med på det etter mye jobbing. Etter det har det vært plent nekt når vi har forsøkt. Vi prøver jevnlig og håper at en dag skal det løsne... Obs at det er far eller noen andre som bør prøve. Deg lukter det så godt pupp av så da er det mindre sannsynlig at hun vil ta. Du bør også holde deg unna, så hun ikke vet at du er i nærheten. Ellers tar også jeg imot andre gode tips
1baby,og 1 spire Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Her har det hjulpet å trykke ut litt av innholde i flasken i munnen hennes, slik at hun har forstått at det er noe der. Har også hatt mye å si at innholder har vært varmt nokk. Er det ikke det vil hun ikke ha. Lykke til
Prinsessemamma x 2 Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Vi tok oss 3 (!!!!) måneder før jenta vår tok smokk og flaske. Hun skjønte ikke at hun skulle suge, og tunge stakk ut på siden. Jeg ga meg ikke, og prøvde litt hver dag. Spesielt når hun var litt kosete og trøtt. Og plutselig en dag satt smokken, og hun har ikke slipt den siden. Flaska tok hun en liten stund etterpå. Så det kan ta tid, men de pleier som regel å finne ut av det etterhvert
Zitro Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Det kan ta lang tid... min tok flaske i starten, helt til hu skjønte at pupp var jo myyyyyyyyyyyyyyyye bedre å sutte på... Først nå, hun er blitt 5,5 mnd stor, så klarte jeg å få henne til å drikke en flaske i går kveld! Jeg var overlykkelig :-.)
mammarettogslett Skrevet 8. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2008 hun er 4,5 mnd...og jeg har prøvd først nå ( smokk har jeg prøvd fra staten av da uten hell) Så da tar det vel en stund ja..får bare prøve litt hver dag og smøre oss med tålmodighet
Zitro Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Ikke mas for mye heller med det. Jeg hadde minst en mnd uten prøving før jeg tilfeldigvis forsøkte igjen i går...
mammarettogslett Skrevet 8. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2008 nei ikke noen vits å holde på til hun begynner å grine, går seg vel til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå