Gå til innhold

Fotball...?


Vestlandsspire

Anbefalte innlegg

 

er så vidt eg vett 5+2 nå, og på tirsdag starter fotballen for høsten etter sommerferien - HJELP!! Eg vett jo eg ikke kan være med resten av sesongen, men eg vett ikke om det er trygt å være med et par uker til, slik at eg slipper å fortelle det til laget allerede nå...?

 

Noen med erfaringer på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min mente at det var helt greit å spille fotball i starten. Det kan jo være greit å ta det litt rolig og prøve å unngå de helt store taklingene, men trening er jo bare bra for mor og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er i fin fysisk form, (noe jeg regner med at du er:) så er det bare å spille fotball og ha det gøy :-) Jeg har spilt fotball i mange år, og kjenner til flere gravide som har spilt. Husker spesielt en kamp der ei spilte med forholdsvis stor mage. Trørde nesten ikke å trå til i taklingene... Ellers kjenner jeg til ei i innebandy miljøet som spilte nesten hele svangerskapet. Magen hennes var liten og fin og kunne nesten skjules med en litt løs genser.

Jeg mener at du kan spille fotball ut sesongen, som slutter i oktober. Fosteret ligger godt beskyttet inni deg, og hvis dette er din første baby, så trenger det ikke vises på mange månder enda! Kos deg masse med fotballen, også er det ekstra koselig når det er bare du og mannen din som vet om den lille hemmeligheten som vokser inni magen din;-) Hvilket nivå spiller du fotball på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det var formen da, har hatt sommerferie nå, så eg har godt av å røre meg igjen syns eg.. blir veldig fort anpusten for tida, men eg tenker jo at det ikke kan være særlig farlig?

 

Håper eg får spille, elsker fotball! Eg spillte på det lokale guttelaget fra 1 - 7 klasse (etter det fikk de ikke ha med jenter lenger), så når eg ikke kunne spille fotball mer der, så hoppa eg over på håndball, noe eg fortsatte med i mange år. Så fikk eg begynt på fotball igjen første året på vgs, men da fikk eg selvsagt kyssesyka... så da ble det håndball litt til - helt til eg ble gravid med den første jenta mi ( ho ble nettopp 4 år). Etter dette var eg jo klar for å trene igjen, og da trente eg masse med de lokale jentene, men var for gammel for å spille kamper med de.

 

så var eg et år trener, før vi laga juniorlag (kan bruke 2 som er eldre på banen), så der er eg i andre sesongen nå. Spiller i 1. div, på juniornivå da, ligger sånn midt på tabellen ca.. I fjor ble eg faktisk årets spiller - og det første hele året mitt som "jentespiller" noen sinne :)

 

Så ble eg da gravid i sommer da, planlagt :)

 

Du da, hva nivå spiller du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spilt fotball etter jeg fikk dateren min som er 3,5 år nå, men har spilt litt innebandy etter det. Skal ikke begynne å legge ut om min fotballkarriere, men jeg har gått fra "gutte-" /jentespiller, 4.div, 1.div og toppserien. Kos deg videre med fotballen, så lenge du har det kjekt :-) Egentlig så har du timet graviditeten ganske så bra ;-) Jeg tror at du kan spille ut sesongen (hvis formen og helsa di er god). Fødselen kommer i april rundt sesongstart neste år:-) Du kan nok ikke begynne å spille med en gang, men du kan få mye med deg av neste sesong likevel ;-) He-he

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, ja var ikke meningen å legge ut om min såkalte karriere, var ikke meninga det, hehe. Håper på å få spille så mye som mulig, ei venninne av meg sa det at "tenk om du får en hard ball i magen og senere aborterer, da vil du alltid lure på om fotballen har skylda", er jo en tankevekker det og... får høre med legen, skal på første kontroll på ons, samme dag som første høstkamp.. :) Kult at du har vært i toppserien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok lurt å snakke med legen for å høre hva han/hun sier. Uansett, lykke til videre med fotballen og graviditeten:-) Kjekt om du holder oss oppdatert om hvordan det går utover høsten :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen idag, og ho sa at det var nok forskjellige synspunkter på det området hos de forskjellige legene. men ho meinte at eg skulle fortsette å leve som før, med forbehold selvsagt. Eg kunne spille fotball, men lytte til kroppen, og ta det rolig.

 

Da er det kamp i kveld, krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må eg si at eg har endra nick, til dette :)

kampen gikk bedre enn forventa, må innrømme at eg var ganske nervøs på forhånd. Eg hadde ikke vondt under kampen i det hele tatt, men ba om å få pause etter å ha spillt hele 1.omg, kom utpå igjen de siste 20 min. Etter kampen var eg bare litt "småkvalm" eller murringer, vet ikke ka eg ska kalle det egentlig. Håper det er normalt, hadde 2 fall pluss noen taklinger, men eg prøvde å ta det rolig. Krysser fingrene for at spira har det bra.

 

Vi tapte 2-0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...