Gå til innhold

Hva tror du... Kan pedofile "helbredes"....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dømt for flere seksuelle overgrep mot barn.. Innrømmet forholdene og sittet inne lenge.. Men mener at han ikke behøver og fryktes.. Han har byttet side og hjelper nå politiet med og finne andre pedofile..

Bosettes ved siden av en skole etter han er løslatt..

Ville dere stolt på en sånn mann rundt deres barn??

Hva ville dere tenkt rundt en sånn situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være ærlig, jeg hadde ikke stolt på en slik person...en ting at de kansje faktisk tror det selv, men når de kommer ut igjen og stadig blir eksponert for fristelser og muligheter så er faren stor for at nye overgrep skjer. Det er vel en av de typene forbrytere de sliter aller mest med å "rehabilitere".

Skrevet

Nei, hadde ikke stolt på et slikt menneske.

Skrevet

Jeg tviler på at det man tenner på seksuelt kan helbredes eller viskes ut. Men at en person kan holde fingrene av fatet, kun holde det til fantasier eller prøve å undertrykke fantasiene sine er mulig.

Jeg hadde aldri stolt på en sånn mann.

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å stole på en pedofil.

En legning kan nok ikke hebredes, men man kan undertrykke den. Og det vet jeg noen klarer, men å stole på? Nope. Blir fristelsen for stor så er det ikke mye som hindrer en.

Skrevet

Jeg ville nok heller ikke klart å stole på en pedofil.

Tror heller ikke de kan helbredes, men tror nok at om personen virkelig vil bli et bedre menneske kan i de rette omstendighetene bli det.

Skrevet

Jeg tror mange av de kan forandre seg ja, men som de sier om en alkoholiker: en gang alkoholiker, alltid alkoholiker. Dvs en alkoholiker som er tørrlangt kan aldri mer drikke alkohol, ikke med måte engang før anhengigheten er tilbake(finnes sikkert de som har greid det, men flertallet gjør ikke det)

Derfor mener jeg at en som er pedofil, eller HAR vært det, alltid ligger i faresonen for å gjøre det igjen. Derfor mener jeg at han aldri burde sette seg i den situasjonen hvor ting kan skje, dvs aldri være alene med barn.

Så jeg ville aldri stolt på en slik mann nei.

Jeg var oppi en situasjon for litt siden hvor en mann som er venn av mine foreldre og de som leier hos mine foreldre, var på besøk.

Han voldtok sine to døtre over mange år.

Jeg var ikke hos mine foreldre akkurat da for jeg ute å handla eller noe. Uansett min datter badet i badebasset sitt i hagen, å hun var naken.

Da jeg kjørte inn veien møtte jeg på veien ut, å i hagen sprang min datter kliss naken rundt.

Jeg må innrømme at jeg klikka i vinkel på mine foreldre. Kanskje uten grunn, jeg vet ikke. Poenget er bare det at når jeg vokste opp syntes jeg at han var så ekkel mot oss barna hele tiden. Å jeg fikk aldri vite at han var pedofil av mine foreldre før jeg var 19 år. Jeg hadde da flere ganger i barndommen være alene hos han sammen med min venninne, som da er venninne med kona hans. Mine foreldre visste aldri dette fordi de trodde jeg var hos venninna mi, mens da mora hennes kjørte oss ut dit mens hun og kona hans dro på kafe osv. Så HAN passet oss.

Nei off.. jeg ble bare så sur for at de lot datteren min gå naken rundt mens han var der. Mine foreldre var der hele tiden da så hun var ikke alene med han men uansett, jeg blir kvalm bare.

Skrevet

Venn med noen som har voldtatt sine døtre i flere år...DET hadde ikke vert meg. Fy faen, altså.

Tror nok at en pedofil kan klare å ikke gjøre det igjen, poenget er at jeg ikke er villig til å ta den sjansen. Skaden blir så utrolig stor hvis det viser seg at han ikke klarer det/har en sprekk. En alkoholiker skader ingen andre enn seg selv (i allefall direkte) om han bryter og tar en øl, eller ti.

Hilsen datteren til en tørrlagt alkoholiker

alias

Skrevet

Jeg synes de skulle blitt kastrert.

Så kunne de eventuelt komme tilbake til samfunnet, uten at det er risiko for at det gjentar seg.

Skrevet

Venn og venn,de er samme religion vettu så i menigheten så skal alle tilgis å forsette som før. Egentlig jobber han hos de som leier hos foreldrene mine så det var egentlig et jobb besøk å ikke et vennebesøk.

Men uansett blir kvalm over de fortsatt har noe med han å gjøre.

Jeg takler han ikke rett og slett, anger eller ikke anger, jeg gir f...

Hadde ikke tilgitt min egen bror eller far engang om de hadde gjort noe sånt mot andre barn. Hadde aldri sett på de igjen noen sinne.

Skrevet

Ja, jeg tror pedofile kan "helberedes" som du kaller det, MEN da trenger de hjelp. I utgangspunktet så tenker jeg at pedofili er en lært seksuell preferanse som dermed KAN avlæres. Jeg tror likevel at det vil være veldig vanskelig. Kjemisk kastrering har jo vist seg er effektivt men man må da sørge for oppfølging av disse menneskene. Men, jeg ville nok ALDRI stolt på en pedofil selv, nei.

Skrevet

At man har utført et overgrep mot et barn trenger faktisk ikke å bety at en er pedofil av legning. Menneskets psyke er kompleks og en som selv har vært utsatt for overgrep i sin barndom kan komme i en situasjon hvor de selv forgriper seg på et barn som en slags syk måte å få oppleve å være den med kontroll på enda de normalt ikke tenner på barn i det hele tatt.

Men for å svare på spørsmålet ditt så nei, jeg hadde ikke klart å stole på dette. Vet om en som har forgrepet seg på et barn her jeg bor, kun jeg som vet om dette + hun det gjedler (er maaaaange år siden det skjedde) og jeg kommer til å advare barna mine mot denne mannen når de blir store nok til å ferdes ute alene.

Skrevet

Poenget mitt med første delen av svaret er at i et slikt tilfelle, hvor vedkommende får hjelp til å komme seg gjennom traumer fra egen fortid osv så tror jeg nok vedkommende kan bli "kurert" som du kaller det ja fordi vedkommende aldri var pedofil i utgangspunktet, men for de som virkelig er pedofile tror jeg ikke det går an å kurere dem, i beste fall kan de lære teknikker som undertrykker lystene.

Skrevet

Jeg tror at pedofili kan helbredes like lite som homofili.

Det er ikke noen sykdom, men en legning.

Helbredes kan den ikke, men jeg tror kanskje at en pedofil kan trene seg opp til å ligge unna barn om dere skjønner. Leste noe om det en gang.

MEN jeg ville aldri i verden hatt en pedofil i nærheten av mine barn. ALDRI, for selv om en pedofil får behandling og hjelp til å ligge unna barn, så innbiller jeg meg at sjasen for en sprekk er stor på lik linje med en tørrlagt alkoholiker i fyllekalas.

Skrevet

Det jeg lurer på er:

Hva er det som får den pedofile til å følge sine lyster selv om han vet at det er galt og ikke minst høyst ufrivillig fra barnas side?

Er pedofili mer en avhengighet enn legning? Man bare MÅ?

Jeg liker jo menn, men går jo ikke rundt og lurer mannfolk med meg hjem som jeg overrumpler og utnytter? Noen som skjønner hva jeg mener?

Skrevet

Noen innbilder seg visst at barnet egentlig har lyst det også og noen tror selv at de er veldig snill med barnet som "lærer det opp" i følge min psykolog-svigerinne.

Skrevet

Så vi er litt forbi legning, det blir mer legning og psykiske problemer?

Skrevet

Jeg tenker som så at enhver som lever ut en slik legning enten må ha psykiske problemer eller være ond, i første tilfelle er det derfor en tanke mer tilgivelig enn i det andre tilfellet hvor det ikke finnes snev av tilgivelig.

Skrevet

Jeg tror at pedofile kan bli "helbredet"... det dreier seg jo ikke om sex/ tenning på normal måte, men ofte om makt og andre emosjoner.

Når det er sagt ville jeg uansett vært på vakt overfor en slik person og ikke stolt på den i forhold til barna mine.

Skrevet

Jeg skal ikke påstå dette, men jeg mener å ha hørt at pedofile gjerne selv har blitt misbrukt eller mishandlet som barn. Om dette stemmer aner jeg virkelig ikke. Men har jo ofte hørt at pedofile ikke har hatt det så bra som barn.

Ergo så kan man kanskje støtte teorien om at det er en god porsjon psykisk også.

Dette er i grunnen en vanskelig problemstilling.

Skrevet

Pedofili kan ikke kureres. Det kan heller ikke homofili - slik tenker jeg.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...