Gå til innhold

slitsomt å velge navn, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om Augustus?

Jeg er neimen ikke sikker. Her i hjemmet står vi milevis fra hverandre i hva vi synes er pene guttenavn. Vi er veldig opptatt av at det må høres ok ut på både engelsk og norsk siden mannen min er canadisk, men det er neimen ikke lett.

Det gjør det søren meg ikke lettere at han tydeligvis har et harryben innabords og liker navn som Dante og Achilles, det synes jo jeg er HELT på jordet!

Men hva synes vi om Augustus? Jeg blir ikke helt enig med meg selv. Harry? Rart? Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=)
Skrevet

beklager men jeg syns Dante var kult jeg=) men jeg er svenk og så vi ser anarledes på navn en dere i norge.

som samboern min er norsk og vi kunde ikke bli enige om navn først for de navnen som er fine i norge var ikke alltid fine i sverige og tvert om.

Men vi blev enige om Sander...funker i norge og sverige.

augustus er ikke min smak men viss du liker de så stå på deg=)

Skrevet

Jeg syns navnet er litt for spesielt for min del...

Skrevet

Heller August da... Hva med Oscar?

Hadde vært veldig enkelt å velge navn hvis det bare var meg som skulle velge! Det vanskelige er når mannen min er helt uenig!! :-/

Skrevet

Jeg liker Augustus veldig godt! Har til og med vurdert det selv. :)

Skrevet

Augustus er jo et navn ikke så mange bruker og det er jo litt gøy, men man er jo litt avhengig av at barnet kan "bære" navnet når man velger et sånt navn.

Jeg er litt i klemma selv da jeg syns Fritjof er veldig kult, men samtidig ser jeg at det kan bli litt "oldis". Hva syns dere?

Skrevet

Ja dette med navn er næimen ikke lett husmus73..

Jeg er litt i samme båt som deg. Trenger et navn som er like greit på norsk og engelsk, da min kjære kommer fra Skottland..

Syntes Augustus var stilig da.. Harry er jeg heller negativ til..

Selv om det ikke skal ha noe å si om hva alle vi andre syntes..

Skrevet

liker bedre Martinus enn augustus. Da hadde jeg heller valgt August

Skrevet

hva med Augustin? Synes det er penere jeg.

Skrevet

Synes Augustus er kult jeg, men litt spesielt da. Tror ikke det "kler" hvem som helst..

Harry knytter i allefall jeg til "harry-begrepet".

Har dere forresten tenkt på Victor? Det klinger vel riktig både på norsk og engelsk :)

Skrevet

Våre venner har en hund som heter Augustus :)

Også har jeg hørt at for eksempel engelsmenn sliter virkelig med navnet August, så veldig internasjonalt er det heller ikke...

Skrevet

Mannen min er også fra Canada, og vi må også ha navn på barna våre som er ok på både engelsk og norsk.

Nå venter vi gutt, og han skal hete Konrad.

Jeg er heldig da, som har en mann som ikke bryr seg så veldig. Vi har 3 barn fra før, og jeg har valgt navna på alle 3, pluss dette til gutten :-)

Han har ikke vært helt enig i alle forslagene mine, men han har ikke hatt så mange forslag selv.

Augustus syns ikke jeg var så veldig fint, men August syns jeg er fint.

Håper dere kommer til enighet :-)

Skrevet

scott,johan,willie,william,christopher,alexander,dennis,christian,sebastian,er noen navn som går på begge språk

Skrevet

Vi har også vært innpå det at navnene skal kunne brukes internasjonalt også. Selvom Tobias ikke er det, brukes forkortelsen Tobi internasjonalt. Nå venter vi ei frøken som skal hete Mia. Hadde vi fått en gutt denne gangen og så skulle han hete Joel som kan uttales på norsk måte og engelsk. Jeg syns det er et veldig fint navn.

Skrevet

Nei, det er neimen ikke lett! Han liker de helt utradisjonelle og jeg liker de klassiske. Jonathan er favoritt, men det er vel øverst på hans hat liste, så det kan jeg bare glemme! Foreløbig enes vi kun delvis om Johannes og Elias, men ingen av oss er overbegeistret for det. Vi henger oss veldig opp i forkortelser og da blir navn som William, Bill på engelsk og det er rimelig kjedelig.

Augustus er nok litt for spesielt også etter min smak.

Sukk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...