Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 bare undrar va dere skriver i erat ønske brev til føden... ska skriva mitt nå men vil veta hva dere skriver... om jeg glømmer noe=)
Gjest Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 d jeg har skrevet er litt om meg selv,ikke mye,bare litt om hvordan evt tidligere fødsler har vært,,hva jeg vil ha anderledes denne gang for å få en bedre opplevelse,, forteller litt om evt redsel,angst ..feks jeg skrev at jeg er veldig redd for å revne..å blir redd under pressriene..så jeg ønsker go oppfølging der.. så skreiver jeg om evt smertelindring..jeg vil ha klyx,prekestol,ligge i vann evt føde i vann..osv.. tanker og følelser rundt fødslen har jeg skrevet noen ord om..
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 okej... va bra takk for ditt svar=) då vet jeg litt av hva jeg ska skrive=)
Gjest Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 ja d er veldig greit å ha et sånnt brev:) gla jeg kunne være litt til hjelp;)lykke til med skrivingen..
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 ja jeg kjenner meg litt tryggere då. vi får se om min fødsel blir sånn som jeg vil ha de på papir da=) he he
Gjest Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 om den ikke blir helt så du hadde tenkt..så har du hvertfall gjordt ditt for å få en så best mulig opplevelse som mulig:)d er mye lettere for jm å møte oss å vite hva vi ønsker etter hu har lest våre ønsker å tanker:) å da blir d og lettere for de å hjelpe oss på den rette måten:)
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 ja de er sant=) jeg gruer meg samtidigt som jeg gleder meg=) veldigt rar følelse...
Gjest Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 ja kjenner meg igjen der ja..på en måte vil jeg at d skal begynne ..men på en måte så føler jeg meg ikke klar til møte smertene..selv om jeg vet d bare er for en stund..å så lenge jeg vet at d ikke er farlige smerter..at d kommer noe godt ut av hver ri.. d viktigste er å ikke jobbe mot riene..men med de..la de skylle gjennom kroppen uten å kjempe i mot..
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 ja jeg får panikk av og til og ønsker at jeg ikke trengte at føde men så blir jeg lugn igen og gleder meg til å få sønnen min=) så jeg prøver at bare fokusere på min lille prins=) ja de er ikke lett når rierne setter in på sitt verste...he he men man må jo klare det.=)
Gjest Skrevet 8. august 2008 #10 Skrevet 8. august 2008 ååå..jeg kjenner meg så igjen....jeg også blir grepet av panikk noen ganger når jeg tenker på at jeg faktisk skal føde denne lille gutten....men så snur det og jeg kan liksom ikke vente med å få han ut....hehe....blir nesten litt forvirret av det hele. Jeg har også skrevet ønskebrev til fødeavdeling, fordi jeg hadde en dårlig opplevelse for 9 år siden da jeg fødte dattern min. Jeg har innledningsvis skrevet litt om hva slags fødselsopplevelse jeg ønsker.....at jeg i utgangspunktet ønsker å føde mest mulig naturlig (selv om det ikke alltid går ann å planlegge). Også forteller jeg litt om hva jeg opplevde som vanskelig under forrige fødsel, og hva jeg ønsker skal være annerledes og bedre nå. Ellers har jeg delt det inn i punkter: 1. Fødselsangst....det her med å være redd for å miste kontroll når smertene blir som værst...at jeg er redd for å føde, men at jeg er mer redd for å måtte gå på overtid (gikk 2 uker over sist). 2. At det er ekstremt viktig for meg med fortløpende informasjon under hele fødselen....også om eventuelle komplikasjoner som kan oppstå. 3. At om fødselen blir veldig lang, og jeg går tom for krefter...at man da skal kunne vurdere keisersnitt. 4. Hva jeg ønsker og ikke ønsker av smertelindring....feks ønsker jeg ikke saltvannspapler og phetidin...men vil vurdere epidural og akupunktur bla. 5. Hva slags fødestillinger jeg tenker meg....at jeg vil være mest mulig mobil og utnytte tyngdekraften bla 6. At pappa'n skal ses og høres hele veien, og få lov til å klippe navlestrengen. Det er jo ikke sikkert du har de samme behovene som meg, men her er i allefall noen tips da Masse lykke til!
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 8. august 2008 #11 Skrevet 8. august 2008 takk for svaret=) ska skrive mitt brev ferdigt snart ska bara se at jeg får med meg alt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå