Gå til innhold

Foster lyden hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på svangerskaps kontroll om tirsdagen og da lyttet legen til fosterlyden. Fikk høre jeg også og legen komenterte at her gikk det unna.

Var da 15+4 uker og fosterlyden var på 180 slag.

Det er jo ganske mye siden normalt er mellom 110 og 160 slag...

Tenkte ikke så mye over det, men i ettertid så har jeg begynt å lure. er det farlig eller er det ikke noe å bry seg om!

Er i dag 16 uker.. juhu er 4 mnd på vei!

Og skal på UL i uke 35 ( ikke uke på svangerskap men år) er bare det at sykehuset flytter timen fram og tilbake men de holder seg innen samme uke da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er uvanlig at hjertet til de små slår fortere når de er så små, men at det vil stabilisere seg når babyen blir større inni der. Mener å ha lest det et sted. Jeg har ikke hørt fosterlyden enda, men skal til jordmor på mandag og håper på å få høre da. Er 20 uker jeg da, og har vært på UL.

Skrevet

Jeg var hos legen og hørte fosterlyden i dag. Er det ikke herlig??? Er akkurat passert 16 uker i dag og først nå synes jeg dette begynner å bli virkelig. Fosterlyden var på 144 slag her, men har INGEN aning om hva som er normalt eller ikke. Legen sa at DET var normalt iallefall. Legen hadde nok gitt beskjed om noe var unormalt.

Skrevet

i boka jeg fikk hos legen på første kontroll så har det stått mellom 110 og 160 slag... og da er jo 180 slag mye! Men jeg håper jo at det bare er tegn på et sterkt hjerte... men men! skal til legen igjen neste uke høre med han da!

Skrevet

Hos meg var det 163 slag i minuttet, men hun som jag var det hos, sa at det varierte. De er akkurat som oss, viss babyen din har holdt på å snurre rundt og vært veldig aktiv, så stiger pulsen. De har og forskjell på hvile- og aktivpuls... Alt er nok i sjønneste orden, legen hadde sagt viss det var unormalt...

Skrevet

Hos meg lå fosterlyden oppe i 170 slag i minuttet. Da hørte jeg ogå mye annet støy, akkurat som om babyen var veldig aktiv.....Så da er det jo naturlig at pulse er høy:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...