Gjest Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Hvor lenge skal man holde på med å koke alt av flasker og pumpe osv? Og koker dere det så fort det er brukt en gang? Mathilde er tre mnd og hjemme med far mens jeg er på skolen om dagen. Hittil har jeg kokt alt hele tiden. Men vet ikke om jeg behøver å fortsette med det? Må ogå koke i kjøpe vann, for vannet her vi bor er så fullt av kalk at kjelen er hvit etterpå hvis jeg bruker det fra springen. Mulig hun takler det etterhvert, men vi har måttet la hjenne venne seg til flasken før vi ogdå venner henne til den nye smaken av kalk.....
Gjest Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 fra ca 3 mnd kan en vaske i maskina og så koke en gang inni mellom.
Gjest Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 har ikke maskin heller nå... Vi leier en leil midlertideig frem til jul pga skole i danmark.
Mammaen til Turid Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 hva med mikrosterilisator da..? da vasker du flaskene først med zalo e.l. så hiver du dem i den - i mikroen i 3 min - ferdig..! hender jeg hiver selve flaskene i oppvaskmaskina hvis det passer med at ejg skal sette den på...
Gjest Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 ?? Kan jeg sette de i mikro 3 min etter at jeg har vasket de også er det gjort?
lisemor;)29.06.07<3 Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 ja i microen i en sterilisator... ikke bare flaskene alene:)
Gjest Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Du må ha en spesiell greie som du setter flaskene inni sammen med litt vann. Det heter mikrosterilisator. Jeg har avent sinm vanlige sterilisator som ikke skal brukes i mikro.
Gjest Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 prisen på sånne da jenter? Har vært på elgiganten, danske elkjøp, og der ante de ikke hva jeg snakket om.... he he he... Men koker gjerne, bare jeg ikke koker for lenge og for ofte. Hun skal jo venne seg til litt her i livet også. Så egentlig kan jeg nøye meg med å koke en gang i blandt og bare vaske de godt mellom hver gang jeg bruker?
Ulldott Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 Mikro sterilisator selges på baby utstyrsforetninger. Den kostet 250 kr (til dr.brown flasker) hadde ikke klart meg uten den! De selger også eletriske flaske strilisatorer, de koster rundt 1000 kr. Jeg har også ei lita Mathilde og jeg steriliserer fremdeles flaskene hennes. Hun er 6 mnd (i dag faktisk!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå