Gå til innhold

ang. koking og slikt...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal man holde på med å koke alt av flasker og pumpe osv? Og koker dere det så fort det er brukt en gang?

Mathilde er tre mnd og hjemme med far mens jeg er på skolen om dagen.

Hittil har jeg kokt alt hele tiden. Men vet ikke om jeg behøver å fortsette med det?

Må ogå koke i kjøpe vann, for vannet her vi bor er så fullt av kalk at kjelen er hvit etterpå hvis jeg bruker det fra springen. Mulig hun takler det etterhvert, men vi har måttet la hjenne venne seg til flasken før vi ogdå venner henne til den nye smaken av kalk.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra ca 3 mnd kan en vaske i maskina og så koke en gang inni mellom.

Skrevet

har ikke maskin heller nå... :( Vi leier en leil midlertideig frem til jul pga skole i danmark.

Skrevet

hva med mikrosterilisator da..? da vasker du flaskene først med zalo e.l. så hiver du dem i den - i mikroen i 3 min - ferdig..!

hender jeg hiver selve flaskene i oppvaskmaskina hvis det passer med at ejg skal sette den på...

Skrevet

?? Kan jeg sette de i mikro 3 min etter at jeg har vasket de også er det gjort?

Skrevet

ja i microen i en sterilisator... ikke bare flaskene alene:)

Skrevet

Du må ha en spesiell greie som du setter flaskene inni sammen med litt vann. Det heter mikrosterilisator. Jeg har avent sinm vanlige sterilisator som ikke skal brukes i mikro.

Skrevet

prisen på sånne da jenter? Har vært på elgiganten, danske elkjøp, og der ante de ikke hva jeg snakket om.... he he he...

 

Men koker gjerne, bare jeg ikke koker for lenge og for ofte. Hun skal jo venne seg til litt her i livet også. Så egentlig kan jeg nøye meg med å koke en gang i blandt og bare vaske de godt mellom hver gang jeg bruker?

Skrevet

Mikro sterilisator selges på baby utstyrsforetninger. Den kostet 250 kr (til dr.brown flasker) hadde ikke klart meg uten den! De selger også eletriske flaske strilisatorer, de koster rundt 1000 kr.

 

Jeg har også ei lita Mathilde og jeg steriliserer fremdeles flaskene hennes. Hun er 6 mnd (i dag faktisk!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...