Gå til innhold

Hvem får egentlig foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg velger ett år permisjon fra jobben emd 80 % lønn, får jeg da feriepenger. Og i såfall, hvor mye er det hver måned og hvor lenge får jeg det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FORELDREPENGER, ikke feriepenger ;)

Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønner hva du spør om. Men om du er i jobb nå og fyller kravet om å ha hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd før permisjonsstart, får du 80% av lønnen du har før permisjonen i et år. Om det er den dekningen du velger.. Ellers er det 100% av lønnen din i 44 uker.

Skrevet

Så det er altså ikke noe som heter foreldrepenger som man får i tillegg til 80 % av lønna i ett år?

*veldig usikker på hva jeg selv spør om nå* ;)

Skrevet

Foreldrepenger ER vel den lønna du får, enten 80% eller 100%. Det varierer fra arbeidssted til arbeidssted om det er de eller NAV som utbetaler pengene. Hvis jobben din betaler, så får de dekket det av NAV. Så det er ikke vanlig "lønn" du får utbetalt, men foreldrepenger dekket av NAV. Vet ikke om dette oppklarte noe. Håper jeg har tolket det rett selv også ;)

Skrevet

Foreldrepengene er lønna de:-) Så ikke noe ekstra utover de 80% nei.. Utenom barnetrygd da:-) 970kr pr.mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...