Gå til innhold

trening etter fødsel?


Lykkelig85

Anbefalte innlegg

Hvor lenge må man vente før man kan trene etter fødsel?

Jeg tenker å starte ridning av hest ganske raskt etterpå dersom det ikke føles ubehagelig, men er det noen risiko for "alt som skal på plass" igjen etterpå? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hørt at tommelfingelregel av intens trening er 6 uker etter fødsel, altså man kan vel gjøre litt små øvelser og sånt, men ikke noe svært anstrengende.. Er litt usikker når det gjelder det med ridning av hest, kroppen blir jo litt ekstra "ristet" av sånn type trening ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker er en god regel. før det skal man trene kroppen forsiktig, gå turer og så videre. Magemusklene skal ikke trenes før 6 uker, og heller ikke da hvis man ikke har fått orden på bekkenbundsmuskulaturen først. Knipeøvelser kan man starte med fra første dag, men det tar tid å få det skikkelig på plass. hvis man begynner med mageøvelser før de er på plass herper man mye:-)

 

Jeg rir ikke selv, men innbiller meg at det kan være ganske anstrengende for både mage og rygg? Og ikke minst for setet...hvis du har blitt sydd mye osv. vil det sikkert være ubehagelig å humpe på hesteryggen en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gått helt bort fra 6ukers regelen i følge min fysio. Det er vistnok bare å begynne med engang, men ta hensyn til kroppen hele veien. Begynn å gå rolige turer og øk belastningen gradvis. -Det skal ikke være vondt å trene.... Det er jo stor forskjell på det å ri tur i rolig tempo og det å drive med f.eks. sprangtrening. Her kan du jo helst sikkert også øke belastningen gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...