Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Har en far som gjorde økonomien til et rot noe som endte opp i tvangssalg og masse styr. Nå kjenner jeg at det baller seg på her og er nervøs. Er det arvelig?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Det er vel ikke genetisk arvelig, men man gjør jo tross alt som man har lært...
Anne-B. Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Snakker du om sosial arv, eller materiell arv? Gjeld er ikke arvelig, det har jeg selv sjekket ut på vegne av datra mi, da faren hennes har hatt, og sikkert enda har høy gjeld. Man lærer i den skole man går i, hva sosial arv angår.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Jeg veit ikke,men kan i hvert fall slå fast at økonomisk orden ikke er arvelig:)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Når det kommer til arv kan man nekte å motta arven, altså hvis personen har gjeld så avslår du din rett til arv og da arver du heller ikke gjeld. Men du kan ikke velge å arve ting men ikke gjelda det er enten eller. Sjelden de med høy gjeld har noe av verdi da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå