Gå til innhold

Nå er jeg usikkker.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på førskolelærerutdanningen neste uke. Har jobbet i reiseliv i ca 10år. Hver gang jeg nevner hva jeg skal gjøre virker det som om folk mener at dette er et mindreverdig yrke. Jeg får alltid kommentarer som "jeg hadde aldri giddet å være sammen med snørrunger og skifte bleie hele dagen o.l" Kanskje jeg er svak men jeg begynner faktisk å lure på om dette yrket er rett for meg, og jeg som var så sikker på mitt valg. Har alltid elsket barn og ser på det som et stort ansvar å skulle ta seg av de små gullklumpene til andre. Er det noen her som jobber i barnehage som kan si meg noe positivt om dette yrket, tror jeg har glemt den positive lista jeg skrev opp da jeg skulle velge yrke. Og hva mener dere jenter er ikke dette et av de viktigste og minst egoistiske yrkene man kan ta??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber ikke i bhg, men fy flate for noen kommentarer om "skifte på snørrunger" da... Klart det er en kjempeviktig jobb! Jeg setter nesten større krav til empati og kjærlighet hos den som skal passe datteren min hele dagen enn fastlegen vår nesten (for å dra'n helt ut). Det er nå hun formes til å bli et greipa kvinnfolk, og nå man har mulighet til å luke bort ugresset hennes. Ingenting som får meg til å smile mer i sånne sammenhenger enn å treffe "ei tante" som oppriktig ser ut til å være glad i datteren min og absolutt ville hennes beste.

Sett ned på blir det likevel, og da tenker man kanskje på de som aldri burde hatt jobben. De som slarver halve dagen, ikke følger med ungene og lett tyr til kjeft. Assistenter uten utdannelse som har fått jobben fordi det er mangelvare på gode folk i bransjen, og ikke fordi de nødvendigvis er beste mann for jobben. For dem er kanskje en bhgjobb å "skifte på snørrunger", men for en som oppriktig er engasjert er det vel så viktig som langt høyere lønnede yrker!!

Skrevet

JA! Det er et MEGET viktig yrke. Vi har jo fremtiden i våre hender hver eneste dag :o)

Rik blir man ikke, fine forretningsreiser er det dårlig med og forståelsen fra andre om at hverdagen inneholder mer enn snørrtørking er ofte liten.

Men; at dagene er meningsfulle og innholdsrike er det liten tvil om.

Hilsen en gammel traver innenfor yrket som er stolt av sin utdannelse.

Skrevet

Jo, dette er et veldig viktig og ansvarsfullt yrke! Jeg har stor beundring for dyktige barnehageansatte og synes de gjør en fantastisk god jobb! :-) Selv ville jeg ikke kunnet hatt en slik jobb, men det er rett og slett bare fordi jeg ikke er så glad i små barn, ikke fordi jeg synes den er mindreverdig! Ikke hør på de som er negative, gå på skolen du og utdann deg til noe du nok garantert vil trives med dersom du er barnekjær av deg :-)

Skrevet

Tusen takk for svar nå ble jeg glad da kan jeg følge drømmen min omsider uten å være så usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...