Gå til innhold

Antibiotika og graviditet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk antibiotika av legen min idag (type Ery-Max), denne kunne jeg ta selv om jeg er gravid sa legen. MEN så leser jeg på den lappen som følger med medisiner, at "det er sannsynlig at fosteret kan påvirkes". Rådfør deg derfor med en lege før bruk av Ery_Max dersom du er gravid."

Legen sa jo at det var greit å bruke, men blir sånn i tvil siden det står at det er sannsynlig at fosteret kan påvirkes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ery-max er greit å bruke. Hvilken uke er du i?

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer er at man ikke bør bruke det tidlig i svangerskapet. Det er et preparat man har brukt på gravide i årevis, men de siste årene er det sagt at man bør være skeptiske i første del av svangerskapet.

Hva skal behandles da?

Skrevet

Tror jeg er mellom 4-6 uker på vei

Skrevet

Har streptokokker i halsen.

Skrevet

Hvorfor ikke vanlig pencillin? Allergisk?

Om du ikke er allergisk er nok det bedre..

Skrevet

Han ville gi meg apocillin (?) men det får jeg skikkelig kraftig utbrudd av elveblest. så derfor fikk jeg denne typen

Skrevet

Da er det nok riktig å ikke gi deg Apocillin som er vanlig pencillin.

Det er jo litt vanskelig for meg å si hva du skal gjøre. Jeg ville nok ventet og sett om det gikk over av seg selv jeg da. Det gjør jo det med streptokokker også - tar jo bare litt lengre tid. Du har jo resepten om du velger å bruke den.

God bedring.

Skrevet

uff har jo allerede tatt en tablett. leste på lappen etterpå

Skrevet

Spiller ingen rolle!

Det går jo helt sikkert bra om du tar kuren også. Det er jo drøssevis av kvinner som har gjort det før deg.

Skrevet

Jeg brukte Apocillin i uke 30 i forbindelse med en bronkitt. Gikk fint.

Har brukt ery-max en annen gang,fikk innmari mye luft i magen av den,men det er jo en bagatell.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...