Gå til innhold

Plaget med leggkramper? Et lite tips...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk plager med kjempevonde leggkramper hver eneste natt da jeg kom til ca 6. måned. Forsøkte alskens kjerringråd, knasket magnesiumtabletter o.l. Men ingenting hjalp.

 

Plutselig kom jeg på at fra gammelt av het det seg at hvis man var plaget av leggkramper måtte man iallefall ikke bruke gummistøvler, fordi dette forverret plagene. Nå bruker ikke jeg gummistøvler, MEN hadde forelsket meg helt i "verdens styggeste sko" - nemlig crocks. Jeg sluttet helt å bruke disse, og vips - plagene borte!!

 

Nå har jeg ikke hatt en eneste leggkrampe på lange tider, behøver ikke lenger å grue meg til natta :-)

 

Så hvis du er plaget med leggkramper og bruker enten gummistøvler eller crocks/clocks o.l., kan du jo forsøke å la være å bruke disse helt en periode. Kanskje det kan hjelpe deg også :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh...Kanskje det er derfor jeg har fått det nå i det siste?? Har så mye vann i beina at jeg kan ikke bruke andre sko enn clogs/crocs...

Får vel begynne å bruke sambo sine sko istede da! Hehe.!

Skrevet

Har lest i et gravidblad at det kan hjelpe å få i seg kalsium, og å bruke ullsokker på beina om natta. Verdt å prøve.

Skrevet

jeg er litt plaget, men bruker ikke verken crocs eller gummistøvler jeg.

Men har funnet ut jeg ikke kan strekke ut bena (altså strekke meg) for da kommer det med engang. Så jeg prøver å unngå det da.

 

Men glemmer meg av og til. For det er så godt å strekke på seg når man våkner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...