mamma sin kompis Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 flått på t-skjorta mi her i sta. Kjenner at det klør over hele kroppen nå. Forbanna herk.Og skjønner ikke hvordan den har kommet dit heller.Utsetter meg ikke for skog og kratt, siden vi bor på ett sted med mye flått. Sikkert sambo som har dratt det med seg inn....Æsj!!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Uææææ!! Insekter på kroppen min/klærne mine får jeg helt noia og hyleanfall av! Og så flått i tillegg... *grøsse* Forstår godt post-kløing ;o)
Gjest Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Har flått i hagen vi, kjemper for å få ned antallet ved å rydde og klippe ned mest mulig, satt opp gjernde for å holde ungene unna værste kratta. Tidligere eiere har neglisjert tomta i årevis, og det er endel vilt her....vi kjøpte huset i fjor og har fått gjortlitt, men det gjenstår mye. Har daglig rutine med å sjekke unger og oss selv for flått siden vi er endel utendørs. Denne sommeren har jeg plukka ca 100flått av kattene i alt, og i hvertfall 20 av oss menneskene....så nå er det rutine og ikke like mye grøss, men er livredd for lyme borreliose....
mamma sin kompis Skrevet 8. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2008 Hadde katter tidligere, men fikk de fjerne pga all flåtten. Kralet i pelsen på de. Uff, elsket de kattene, men ville ikke at bebisen skulle få de på seg. De kom jo over på oss oxo. Har hatt ett bitt av flått, men fikk fjerna den like etter den satt seg fast. Da gikk jeg gravid oxo. Er veldig mange i nærområdet som har fått varige men etter bitt. Vi er mye ute vi oxo, men holder oss unna det verste stedene. Største karen holder seg heldigvis mest på plene, og ikke så mye i selve kratt og skog. Men nå må de sitte over 24 timer for at man kan bli smittet, så det er lurt med rutiner. Må kanskje bli flinkere med det. Har en del rådyr rundt her oxo...de drar jo med seg faenskapen!! unnskyld språket Bråte brann er lurt...
Gjest irismor Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Bråtebrann er vel ikke så veldig lurt å anbefale. Er faktisk ikke lovlig alle steder heller. Hør med brannvesenet på stedet først om det er lov før du fyrer opp hagen.
mamma sin kompis Skrevet 8. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2008 Det er jo sant det da, men det bør man fåre ta seg om våren og høsten, ikke nå selvsagt Og selvsagt under kontrollerte forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå