Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 det lukter sånn å,å vi skal i bryllup idag,kunne tenkt mæ å fått det litt bedre.stakkara må jo være ont. hun er 4 uker imorgen. potetmel har jeg hørt,andre effektive tips?
Mockanin Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Du må passe på at hun holder seg tørr under der hvor såret er. Tipper det er i en "fold" babyene har under haka. Jeg brukte inotyl på minsten min når han fikk sånn sår. Det eneste er at det ble litt klinete og om det kom noen klær bortpå så fikk jeg ikke bort flekken. MEN det var effektivt i alle fall. Jeg ville ikke hatt det på om hun skal ha på fintøy i brylluppet. Da ville jeg heller ha vasket henne og tørket skikkelig under der og heller hatt på Inotyol til kvelden når hun skal legge seg.
Gjest Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 potetmel er det beste....prøvd alt annet, hadde en unge som sikla noe voldsomt....sinksalve kan også fungere, men jeg har had best erfaring med potetmelet...talkum frarådes siden de ikke er bra å puste inn... Er det infeksjon og stygt sår ville jeg råd ført meg med lege faktisk....pass på å holde det rent og og strø ofte potetmel, legg også gjerne en liten tynn gass klut mellom valkene, brett.
Gjest Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Melk som blir liggende i halsfolder etter amming/flasking, kan gi hudirritasjoner og/eller små betennelser, og det lukter. Prøv å vaske halsen etter amming/flasking, slik at det ikke blir liggende bakterier på huden. Og så litt talkum eller potetmel etter vask og tørk for å unngå "gnissing". Det hjalp i alle fall oss!
Sjokoholikern Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Vi bruker sinksalve (silulen) når hun er sår i halsvalkene, ellers bruker vi talkum for å holde det tørt der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå