☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 har akkurat blitt alenemor, nå lurer jeg på hva jeg får i støtte fra staten? hvor mye er overgangsstønaden på? utdanningspengene? Hvor mye får man utbetalt til sammen?!
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Full os er på rundt 10 000 kr. Så får man utvidet barnetrygd, dvs barnetrygd for et barn mer enn man har. Så kan man få småbarnstillegg for barn under 3 år. Tror dette er på ca 600 kr pr mnd. Man kan også søke om bostøtte. Jeg fikk litt over 2000 kr når jeg hadde husleie på 4200. Utdanningsstønaden mins jeg var på 750 kr pr mnd pga jeg måtte kjøre selv til skolen og ikke ta buss, og ca 2000 ved skolestart til kjøp av bøker. Her må du søke etter du har betalt skole og bøker, for å kunne legge ved kvitteringer. Så kommer bidrag fra far og lån fra lånekassa. Fra lånekassa får du 6200 i studielån og rundt 900 kr i forsørgerstipend. Tror ikke du får omgjort noe av lånet til stipend ved bestått eksamen pga overgangsstønaden, men det kan du jo sjekke hos lånekassen... Slik hadde jeg det skoleåret 2007/2008 hvertfall....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå