Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet er nå 3,5 mnd og jeg lar han sove på magen på dagen når jeg ser på han, dette er eneste måte han sovner på. Kan bære han, men våkner med en gang jeg legger han ned, vognen hater han etc. De siste nettene merker jeg at han ikke finner roen på ryggen, etter at han har fått mat sovner han ikke skikkelig igjen.. Ligger og hører på at han kaver og armer og bein går i ett (i søvne) og etter ca. 45 min våkner han. Med en gang jeg snur han over på magen sovner han, og sover gjerne i 3-4,5 time i strekk, så oppfatter at det verken er mat eller kos han vil ha.. han finner bare ikke roen rett og slett... Han er sterk og løfter seg opp og snur hodet fra side til side i løpet av tiden han sover.. Alle jeg har snakket med mener at jeg trygt kan legge han på magen nå, passer på at det er passelig temperatur i rommet og ingen av oss røyker.. Jeg vet at når han klarer å snu seg på magen så kommer vi til å få et nytt liv mht nattesøvn.. Men så er det alle disse advarslene mot at jeg skal legge han på magen før han klarer å snu seg selv..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa vår har sovet på magen hver eneste natt siden hun var 1,5 mnd gammel. (Er nå 2,5 mnd). Før det måtte hun sove sammen med meg i senga, men det er mye mer utrygt spør du meg! Våknet en gang da av at hun lå og kavet febrilsk ved siden av meg og da lå dyna over hodet hennes og hun var kjempevarm og holdt tydeligvis på å miste pusten.. Det var siste gang hun fikk sovne i senga sammen med meg!

Om jeg legger henne på ryggen i kurva hylskriker hun og er umulig å roe. På siden greier hun ikke ligge for hun hyler til hun triller over på ryggen igjen.

Hun er også veldig sterk i nakken, har god plass rundt hodet sitt i kurva og en fast og fin madrass. Ingenting hun kan trekke over hodet sitt. Vinduet står alltid åpent og jeg har heller på henne en pysj og et tynt teppe over enn lite klær og tykk dyne.

Vi røyker heller ikke.

Prøvde å snu henne en kveld, men da våknet hun og holdt et skikkelig rabalder, så det gjør jeg aldri igjen! Kan ikke si jeg bekymrer meg for å la henne sove på magen jeg altså...

Skrevet

Ja huff.. Må tilføye at når han kaver så mye så klorer han seg selv (uansett hvor mye jeg klipper på neglene hans), så hver morgen er det nye kloremerker, og de er farlig nær øynene hans! Huff!

Skrevet

tips hvis han klorer seg...ta på små babysokker på henda hans om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...