Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Min gutt blir 3 år i oktober. Mannen min og jeg har snakket om at vi burde starte trening i sommer, men med en baby på 4 mnd, har vi rett og slett ikke hatt ork til å gå inn aktivt for dette. Innimellom får han sitte på do og vi spør nå og da om han vil gå på do. Mannen min og jeg snakker stadig om at "til helgen skal vi begynne", men så kommer helgen også klarer vi ikke å gjennomføre det. Føler egentlig at vi burde jobbe med det nå siden han har begynt på storebarns avdeling i bhg hvor alle de som også har begynt der fra hans småbarns avd er bleiefrie. Nå skal det sies at de er noen mnd eldre enn han og har i tillegg eldre søsken (som jeg tror har stor betydning). Alle anbefaler å trene om sommeren, men er løpet kjørt for oss i år og bør vi vente til neste sommer, eller kan vi se det an utover høsten og vinteren? Føler for å komme litt ovenpå som en tobarnsfamilie først, og at han blir mer moden på det selv. Hva er andres erfaringer ifht alder og tid på året?
blond Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Jeg tror man må legge alle "bør" til sides og gjøre det som fungerer best for familien. Har dere ikke ork så har dere ikke det, men samtidig er det ikke sikkert at det blir så strevsomt som dere forestiller dere. Dere kan f.eks innføre faste dotider som ikke er til særlig belastning å følge opp. Det kan være i forbindelse med legging og når han står opp. Etterhvert kan dere utvide til å gå på do etter hvert måltid. Da får han inn do-rutiner uten at dere risikerer uhell. Når dere har holdt på slik en periode kan dere fjerne bleia på ettermiddagen og så i helgene. Kanskje det kan fungere hos dere? Noen barn må kutte bleia helt med en gang for at de skal slutte åo bruke den. Barn er som kjent forskjellig.. Jeg tenker også at det kanskje kan bli flaut for han om han er den eneste som bruker bleier. Det kan være en motivasjon for han å begynne på "stor" avdeling. Det er ikke noe galt i å ta en langsom avvenning. Noen barn slutter om vinteren, men jeg tror at det vanligste er å slutte i sommerhalvåret. Han er enda liten gutt, synes jeg. Ta tiden til hjelp. Og lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå