Gå til innhold

Spørsmål i forbindelse med navneendring og brudeerklæringen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer mest sannsynlig til å skifte etternavn før bryllupet fordi vi ønsker og bestille bryllupsreisen i felles navn sånn at vi kan bruke det samme navnet når vi drar. Jeg kommer likevel ikke til å bruke det før etterpå da. Det jeg lurer på er da om jeg fremdeles kan skrive det gamle etternavnet mitt på erklæringen fra brudefolkene? Jeg vil jo at mitt etternavn skal brukes i kirken av presten hvis derer skjønner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg byttet navn før jeg skrev på erklæring fra brudefolkene, men alle papirer jeg har fått ifra presten står det gamle navnet mitt på. Så jeg tror de bruker "pikenavnet" ditt i kirken. Men du kan jo ringe prestekontoret å høre om du er usikker.

Skrevet

Ok:-) Da gjør jeg det for å være helt sikker! Men takk for svar, er ikke alt man kan lese seg til;-)

Skrevet

En ting du må passe på er at du bestiller bryllupsreisen i samme navn som står i passet ditt, hvis dere skal til et land som krever pass.

Skrevet

Ja, det vet jeg. Det er nettopp derfor jeg vil bytte navn på forhånd;-) Bestiller selvfølgelig nytt pass når jeg endrer navn;-)

Skrevet

Jeg har endret navn før bryllupet av samme grunner som deg.

Erklæringen skal skrives med pikenavnet siden du ikke har fått det nye etternavnet godkjent enda.

Når gifter du deg? 3 uker igjen her:)

Skrevet

Oi, det er jo ikke lenge til! Jeg har fremdeles lenge igjen jeg da....Gifter meg ikke før neste år, i mai. Men nå gikk det nettopp opp for meg at om jeg bestiller reisen allerede nå, så trenger jeg jo ikke stresse med å endre navn enda for det, er jo tidsnok bare det er riktig til vi skal dra. Så da er det egentlig bare å bestille i mitt nye navn. Rart altså, dette med å skulle endre på noe man har hatt hele livet... men jeg gleder meg til å hete det samme!

Lykke til med den store dagen da!:-)

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

mom-to-be

er du på bim enda :))

Her har jeg ikke sett deg på lenge!!

Skrevet

Nei, bare på DIB, men akkurat denne debattene er vel felles for begge tror jeg;-)

Vært her hele tida jeg;-)

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

hehe, åja, jeg skulle inn på "bli gravid" forumet for å følge med ei jeg kjenner også havnet jeg her (forumet under) og kjente igjen nicket ditt :)

Jeg er jo i 1trim enda.. men går fort denne gangen altså :)

har jo begynt å jobbe 100% nå og tobias går i bhg, så jeg er så trøøøøøtt.. send meg litt energi :))

Skrevet

Så bra at du har begynt å jobbe;-) Energi derimot, er jeg nok ikke den rette til å hjelpe deg med! Husker egentlig ikke hva det er, vet jeg hadde det en gang i ungdommen, men leter enda! hehe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...