Gå til innhold

Nå skjønner jeg ingenting!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått utbetalt bostøtta idag, og har fått utbetalt mindre enn jeg har gjort de tidligere mnd. Og jeg har ikke noe endret inntet, og har gått opp i husleie.. Hmm.. det var jammen rart!

Andre som har opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

inntekt skulle det stå:)

Skrevet

Kan ha noe med at de fra nå har begynt å ta fra ligningen fra 2007. Forrige mnd var det var 2006.

Skrevet

Samme her, var bare snakk om en hundrelapp mindre, men dog.....

Skrevet

HI her...

Åja, det har sikkert med ligningen å gjøre, men er det det skal jeg ikke klage, for jeg fryktet at jeg ville få betraktelig mindre da de begynte på ny ligning. Men da er det ikke så ille :)

Skrevet

nesten det samme her, bare det gikk i min favør, jeg fikk 182 kr mer..:).vil det si at de har gått utfra 2007 ligningen?

Skrevet

Vet ikke helt jeg.. Hvis de går utfra ligningen i 2007 så skulle jeg heller fått mer tror jeg, så syns det er rart.

Skrevet

har alle fått den inn allerede?

Jeg er så spent på om jeg får noe i det hele tatt. Hadde ca 90.000 i fødselspenger og samme sum i os ifjor så tenkte at jeg kanksje ikke får nå da. Nå har jeg kun os og mister kontantstøtten siden han begynner i barnehagen. Regner med jeg får jobb snart, men kan jeg søke om bostøtte på nytt om jeg får avslag hvor dagens situasjon blir tatt hensyn til?

Skrevet

Æsj jeg fikk avslag :( tjente for mye i fjor, enda jeg kun jobbet 4mnd å hadde OS resten av året.

Må få de til å ta dagens inntekt for nå har jeg kun OS.

Skrevet

Fra og med denne måneden bruker de ligningen for 2007. Du HI kan kanskje rette opp det at husleien din har økt. Ta en tlf til kommunen og hør:)

Ellers så er det å bruke dagens inntekt, ikke alltid så lurt. Dette fordi da blir absolutt ALT en får inn, tatt med. Til og med studielån. Og barnetrygd, småbarnstillegg, bidrag osv.....

Jeg får nå ingenting, pga 2007........ Men vil få om 1 år igjen:)

For en voksen og 2 barn er grensen ca 170 000,-.

Skrevet

Hæ blir studielån tatt med også? Det er jo noe man må betale tilbake, er jo forsåvidt ikke direkte inntekt i mine øyne.

Jeg kommer aldri i verden til å klare husleia uten bostøtte.

Hva kan man max ha i mnd da? Jeg har rett over 16 000 i mnd nå.

Skrevet

Det har med at det er alt du har disponibelt her og nå. Det er det jeg har fått vite i alle fall. Men det kan jo hende det har kommet nye regler til. Det skjer jo forandringer hele tiden med det meste, synes jeg....

Jeg vet ikke alle grensene, men jeg har 2 barn, og fikk da vite at grensen var ca 170 000,- pr år.....

Den er nok litt lavere dersom en har 1 barn.

Skrevet

Men i år har jeg allerede tjent nesten 200 000 men det er fordi jeg jobbet, men sluttet i jobben i juni å skal begynne på skole nå i august.

Nei off må få ringt de på mandag å høre om dagens inntekt er lav nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...