Gå til innhold

Barn som ikke tar igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 4 1/2 år er et barn som ikk etar igjen når andre barn er slemme mot ham.

Dersom feks et annet barn sitter og slår han i hodet med en togskinne så blir han sittende der oggråte. Han flytter seg ikke og blir seff lei seg.

Dersom broren tar en leke fra ham så blir han lei seg og tar den ikke tilbake.

Vi har nå prøvd å jobbe litt med dette. Bedt han ta igjen dersom noen er slemme. Bedt han ta tilbake leken om noen tar den fra ham osv.

Men så er det balansegangen da...

Nå har han blitt litt sånn at dersom broren dulter borti ham når han går forbi, så skal ha dytte.

Om broren leker med en leke som er hans(men han leker med noe annet), så skal ha gå bort å ta leken og gjerne legge seg oppå den slik at han ikke får tak i den.

Så nå har jeg byttet en onde mot en annen onde.

Skal prate litt med han i kveld. Men hva skal jeg si?

Er det noen som har et tips eller to slik at vi finner den gylne middelvei i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel kanskje lurt å være litt i forkant, si når broren kommer borti at oi, kom han borti deg, det var nok ikke meningen.

Si så fint du leker med "det du leker med" og om han legger merke til at broren har hans leke; Så flink du er å dele på lekene dine, flott at han får låne.

Ikke lett det der, nei.

Skrevet

He he, det var som å lese om mitt eget barn. Hun turte heller aldri ta igjen. Det var så ille at hun gikk fra leken sin, og løp mot meg bare et barn kom i mot henne. FIkk lært henne etterhvert at hun må ta igjen, og bli litt tøffere, men det er jo ikke lett å vite når man skal ta igjen og når man ikke skal.... Det sim jeg synes var lettere var å gripe inn overfor mitt eget barn når hun gjorde noe galt, enn ofte å måtte gripe inn overfor andre barn, når hun ikke turte å si i fra. De var jo ikke akkurat stygge med henne... Fortsatt sliter hun litt med å velge sine kamper, men som jeg sier til henne, det er ikke lett å bare være 3 år:-)

Skrevet

det var en god ide ja. Han er veldig stolt når han får ros, ser han vokser et hode minst:=)

Skrevet

Er ikek det at de er stygge med han, men bare det at de tar fra ham lekene og han bare står der gjør at andre tenker: han kan vi bare gjøre det mot..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...