Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag prøvde jeg å gi små biter med brød for første gang. Hadde helt på litt mm og fruktpure. Han brakk seg flere ganger av den ene biten, og til slutt endte det i oppkast. Flere det har skjedd med? Går det over av seg selv? Bør jeg vente med å prøve igjen noen dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv mindre biter, kanskje?

Småbarn brekker seg lett når de skal begynne med biter i maten; de har heldigvis en velutviklet brekningsmekanisme som gjør at alt som føles for stort til å passere kommer opp igjen. men av og til må kroppen ta litt hardt i for å få opp biten, og da kommer det oppkast i tillegg. Gutten min har gjort dette mange ganger :o) Det tar tid å venne seg til biter, så bare prøv igjen. Husk at brød også er veldig tørt og rart for barnet i forhold til den maten det er vant til å få, så det setter seg kanskje litt fast på tungen osv. Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...