Bulle* Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Idag prøvde jeg å gi små biter med brød for første gang. Hadde helt på litt mm og fruktpure. Han brakk seg flere ganger av den ene biten, og til slutt endte det i oppkast. Flere det har skjedd med? Går det over av seg selv? Bør jeg vente med å prøve igjen noen dager?
Gjest Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Prøv mindre biter, kanskje? Småbarn brekker seg lett når de skal begynne med biter i maten; de har heldigvis en velutviklet brekningsmekanisme som gjør at alt som føles for stort til å passere kommer opp igjen. men av og til må kroppen ta litt hardt i for å få opp biten, og da kommer det oppkast i tillegg. Gutten min har gjort dette mange ganger ) Det tar tid å venne seg til biter, så bare prøv igjen. Husk at brød også er veldig tørt og rart for barnet i forhold til den maten det er vant til å få, så det setter seg kanskje litt fast på tungen osv. Lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå