Gå til innhold

Handler dere mye til nr 2???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir under to år mellom nr en og to her i huset, så vi har vel egentlig det vi trenger, lurer litt på hva vi skal gjøre med seng, når er de egentlig ferdig med sprinkelseng???

Er der noe vi ikke kommer på??

Noen som kan anbefale en god, men ikke for dyr sprtsvogn/trille til en toåring? vi trenger den ikke i bgh til soving, så det blir bare til hjemmebruk. har ikke lyst på tvillingvogn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det 20 mnd mellom nr 1 og 2. Kommer ikke til å kjøpe så mye, men vi må nok ha søskenvogn, for jeg må trille førstemann til dagmamma. Dessuten kommer baby på en helt annen årstid, så vi må kjøpe dunpose og ullklær.

Må nok ha litt klær etter hvert siden det har ¨gått mye i blått her og vi skal ha jente denne gangen. Men kjøper bare litt (mest ull) og ser hva vi får og hva vi kan bruke fra tigergutt. Babygym, bæresele, vippestol etc. er jo bare å ta frem igjen! :-)

Skrevet

Hei!

her blir det også ca 2 år mellom nr 1 og 2. Vi har tenkt å bytte ut sprikelsengen en liten stund før temin,eller drøye den til etter at babyen har kommet. Vi ser det litt an. Skal uansett ha vugge de første mnd til den nye babyen, så stresser ikke noe med det.

Sånn ellers av utstyr så blir nok vi å kjøpe en del nytt, siden vi solgte unna litt etter nr 1. Men det er bare koselig å shoppe :-)

Vogn har jeg egentlig ikke noe å anbefale... Vi har tenkt til å kjøpe en billig/brukt søskenvogn, til og fra barnehage osv, og en ny vogn til babyen. Er planen foreløpig.....

Skrevet

Hellu :)

Her blir d OGSÅ under 2 år mellom nr 1 og nr 2 (hehe..), nr en blir 22 mnd når nr 2 kommer. Har d meste her også, men må nok kjøpe en sprinkelseng til da og har allerede kjøpt søskenvogn rimelig på finn.no:) Kjekt å ha!! Men har også duovognen så klart fra førstemann :)

Samme med babygym, og ammepute.. :)

Har kjøpt ny bilstol da vi solgte den første til kjente :)

Elelrs tror jeg at vi har både ting og tang og KLÆR i fleng, har prins fra før og kommer nå en ny prins så veldig greit da! :) hehe..

Skrevet

Heisann! Her blir det ca 23 mnd mellom nr en og to.

Vi har lurt veldig på det med seng vi også... Men har funnet ut at vi kjøper en ny seng til gutten vår.. Har funnet et junior seng som heter Helene fra babydan.. den er akkurat som en lav sprinkelseng.. han kan klarte ut av den.. men ikke rulle ut liksom.. Babyen kan jo sove i vugga de første mnd..

Hvis det skulle skjære seg.. så kjøper vi en billig sprinkelseng på ikea så lenge.. evt hvis vi får lånt av noen.. det blir jo bare en kort periode til babyen får mathias sin seng..

Ellers skal jeg kjøpe søskenvogn.. skal ha han mathias mest hjemme.. kanskje 50 % hos dagmamma/ bhg

Må kjøpe en pose til, lammeskinn ( da jeg har klipt i det så det jeg har passer teutonia vogna mi..)..

bilstol må vi kjøpe ( solgte etter førstemann)

Dundyne til vogn..

Og litt rosa klær og sengetøy.. ;) Da det er ei lita tulle denne gangen;)

Skrevet

Her blir det ca 15mnd i mellom 2mann og tredje ungen.

'I mellom fyste og andre så er det 6 år ca så da fikk masse brukte klær så da trengte vi svært lite.

Nå blir det heller itte så mye:

-Ei søskenvogn må vi vel ha

-Seng, madrass, dyne,

-Og event rosa klær hvis det blir jinte:)

-Så skar je hamstre bleier og ammeinnlegg de siste mnd før fødsel. For det er en pyton utgiftspost de første mnd.

-To lekegrinder, en til å kunne ha foran ovnen og en til ungen

-Bilstol, så må vi kanskje ha en pose hvsi den itte passer i den nye vogna

-Blir beholden den combi vogna vi har

-Og hamstre litt salver og etc på forhånd

-Et kamera til, til babycalen

Blir vel noe julegaveønsker dette her tenker je for vår del regner je med

Skrevet

Det blir 5 år mellom nr 1 og nr 2. Var på loftet i går og fant fram den gamle teutoniavogna. Den ble påkjørt så den ble skjev i hjula og skjener når den trilles. Kjøpte derfor en godt brukt lik vogn på Finn.no til en billig penge. Har plukka deler fra den, så nå er teutoniavogna som ny igjen. Gleder meg til å bruke den igjen for jeg var så fornøyd med den. Utover dette blir det vel litt klær, får jente denne gangen pluss at dette blir vinterbaby, førstemann er sommerbaby. Skal prøve å være litt mer forberedt denne gangen, forrige gang måtte vi skru ting dagen jeg kom hjem, ikke å anbefale. Jeg ville ikke sette opp noe før jeg visste at det gikk bra. Denne gangen skal alt være klart. Har derfor begynt i god tid (uke 28 nå). Hadde så lyst tilo å ta ned babyklærne fra loftet også, emn da måtte jeg stoppe meg selv, litt i tidligste laget synes jeg. Ønsker tiden gikk litt fortere kjenner jeg, er helt klar for nr 2.

Skrevet

2,5 år mellom. Nr en har slutta med sprinkelseng, da han var litt under to. Babyen skal jo ligge i vugge/kurv noen mnd, så tror ikke det er nødvendig med ny sprinkelseng med to år mellom ungene..

Vi kjøper nok en sportsvogn til nr en, og bruker gode, gamle simo kombi til nr to. Men trenger en ny dunpose, samt noen vinterklær (nr en var sommerbaby). Så blir det antagelig mye rosa etterhvert, alt vi har er brunt og "macho".. (Men får se om det faktisk ER ei jente da..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...