Mockanin Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Mannen og jeg har begge lyst til å ta en langhelg et eller annet sted i verden uten unger. Problemet er at det er vanskelig å få barnevakt til yngstemann på 2,5 år. Eldstemann er jo ikke noe problem for han har jo kompiser, farmor (gutta har ikke samme far) og faren sine han kan være hos. I alle fall så har mannen tenkt å spørre søsteren sin om hun kan ha minsten. Dette er da en tante som hele tiden sier at vi bare må spørre henne om barnevakt, men hver gang vi spør (noe som er skjelden) så passer det ikke og flere ganger har hun sagt ja men så har det i siste liten kommet noe i veien. Dama har jo unger selv også, og disse er ofte hos farmoren sin. Svigermor vil ikke passe minsten på natterstid, kun dagtid eller kveld. I går når jeg ba mannen om å ringe søsteren sin få skulle han på død og liv vente til hun kommer til oss på søndag, men som jeg sa til han så lønner det seg å være tidlig ute før hun bli "booket" til noe annet. Spurte henne om det samme i april/mai og fikk da til svar at vi måtte vente til nærmere sommeren før hun hadde tid. I alle fall så vurderer jeg nå og høre med xn min og samboeren hans. Dem kjenner jo minsten godt og ser han støtt og stadig og har også en jevngammel datter. I tillegg så er det jo en fordel at eldstemann da vil være hos faren sin og kan hjelpe til med broren sin. Om dere hadde vært i mine sko, ville dere da spurt xn uten å konferere med mannen deres først?
Mockanin Skrevet 8. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. august 2008 Glemte å si at mannen og jeg trenger litt tid for oss selv. Forholdet vårt hangler og jeg blir snart sprø. Savner å være kjærster. Sånn som det er nå så er det full fart fra morran til kveld og om kvelden sovner vi før vi omentrendt får dyna over oss.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Ikke uten å konferere med nåværende mann, nei. Hadde gubben min gjort noe sånt "mot meg" så hadde jeg i alle fall følt meg umyndiggjort eller noe... Men sånn generelt høres jo x ut som et godt alternativ hvis svigerinne ikke kan )
Gjest Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Ville diskutert det med ham først ja....men synes det høres ut som en god idè. Hvis de har anledning og lyst til å stille opp så er jo det helt supert.
Mrs. Bouquet Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Du kan jo spørre xn bare for å høre om det er aktuelt, men at du ikke har nevnt det for mannen din enda. Så kan du heller, om de sier ja, la han velge hvilket alternativ dere skal gå for.
Mockanin Skrevet 8. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2008 Takk for svar. Jeg heller veldig over til å høre med xn ja. Virker nesten som om mannen ikke vil spørre søsteren sin selv om det er hans ide. Han regner vel med at hun sier nei. Skjønner jo at han vegrer seg. Det som jeg synes er litt sårt er at vi får nei for det paser ikke, mens vi titt og ofte hører at dem har vært barnevakt for andres barn.
sannamin* Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 jeg hadde konfrontert mannen min om det ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå