Gå til innhold

Noen som har hatt senebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen kjennes det ut? Jeg verker i ungerarmen, og når jeg løfter ting så kjenner jeg stikkinger i armen.. Lurer på om det er senebetennelse.. Og hva jeg kan gjøre med det?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kronisk senebetennelse i den ene armen.Verker og er veldig vond når jeg bruker den.Kjennes nesten ut som det brenner i den.Den andre armen blir ikke brukt like mye så den er ikke kronisk plaget.

Har fått penicillin et par ggr men har sluttet med det,da det kommer tilbake hele tiden.

Spør legen din,mulig du får penicillin hvis det ikke gir seg.

Skrevet

Penicillin mot senebetennelse? Jøsses...

Jeg har hatt senebetennelse mange ganger, og har fått NSAIDS når jeg har hatt det.. Skjønner ikke helt hva slags virkning penicillin har på den type betennelse.. NSAIDs er jo betennelsesdempende så, det har veldig god effekt, eksempelvis Voltaren/Diclofenac

Skrevet

ja,han kalte det nå det.Hva navnet på det var aner jeg ikke.Var sikkert noe betennelsesdempende men det hjalp akkurat det tiden jeg tok det.

Skrevet

Skjønner ikke helt den, men det er nå så.. Har aldri vært borti det hverken her på jobb eller ellers at noen har fått det.. Men NSAIDS er jo vanlig.. Men ja, om du har kronisk betennelse så vil det komme tilbake med en gang du slutter å bruke det.

Skrevet

Jeg har fått voltaren eller andre betennelsesdempende medisiner. Dra til legen, så får du evt henvisning til fysioterapi i tillegg. Håper du blir fort kvitt den!

Skrevet

Naproxen hette den.Men dt er vel ikke penicillin;-)

Kanskje legen min ikke trodde jeg skjønte hva vanlig betennelsesdempende var..he-he;-)

Skrevet

men hvordan vet jeg at det er senebetennelse da?

Skrevet

Gå til legen og forklar det, så finner de det ut. Høres ut som det er det, sleit med det selv før. Fikk det når jeg hadde vaskejobb, og fikk henvisning til fysioterapi. Eller manuell terapeut var det vel. FIkk øvelser og gjorde hjemme mens jeg var sykemeldt, og etter en tid kom jeg tilbake i jobb. Byttet jobb, så nå kjenner jeg ikke så mye til det lenger- bare innimellom. Så det er der, vil nok aldri gå helt bort.

Skrevet

Hvis du verker og har vondt, går du til legen. Så er det legens oppgave å finne ut hva du feiler. Hvis du har senebetennelse, vil du høyst sannsynlig få en pillekur, f.eks. Voltaren. Og så er det bare å håpe at det er nok. For mange, mange år siden hadde jeg senebetennelse. Etter utallige piller og fysikalsk behandling, tok jeg kontakt med en akupunktør. Hadde noen behandlinger der og det ble min redning. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...