*Smiley* Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Mini begynner i Bh i september.Hvordan er det med soving i barnehagen? Han er vant til 2 dupper om dagen og klarer som oftest ikke å være våken mer enn 2-3 timer før første dupp.Så er han oppe noen timer før han trenger en ny. Vet vi må snakke med barnehagen vår , men lurer på hvordan det har gått med andre som har ett åringer. Har fått intrykk av av at de bare har en dupp i de fleste barnehager og at den gjerne er rundt 12-13 , noe som er alt for lenge å holde seg våken for mini. Går dette seg fort til?Eller kan man muligens høre om de kan la han sove en ekstra gang.Setter pris på å høre om forskjellige erfaringer:)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Lillemor er nettopp begynt i barnehagen, og jeg tenkte akkurat som deg. Hun pleier og å sove lenge før kl 12-13. Men de små i bhg til Leah får faktisk sove litt etter behov, er de veldig trøtte så får de lov å ta seg en lur Leah har ikke hatt behov for d enda, men d er godt å vite at d er en mulighet dersom hun er veldig trøtt en dag Du kan jo høre om d er mulig i mini sin bhg og??
TurboPrinsessen:-) Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Snuppa vår blir 2 på mandag, og begynte i barnehage i januar. Da hadde hun allerede sluttet med den ene duppet, og har fortsatt bare en på dagtid. Men det var et par på avdelingen hennes som sov 2 ganger. en før lunsj og en etter lunsj. Nå er det vel bare en unge som av og til sover 2 ganger, men det burde jo ikke være noe problem. ( alle på avdelingen hennes er født 2006 )
*Smiley* Skrevet 7. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2008 Takk for svar:)Er jo så mye man tenker på når man er ny i gamet:) Ja , jeg skal høre med barnehagen om det. Godt å høre andres erfaringer også
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Jeg hadde et sovedyr som før barnehagestart som toåring gikk fra 3 til 2 dupper (faktisk!), Og da fikk vi samkjørt det sånn at han sov fra 11-13 i barnehagen og fra han ble henta (sovna i bilen) til jeg vekte han til middag i 4-5tiden. Men jeg vil tro at trenger han å sove to ganger mens han er i barnehagen så går det helt fint. Snakk med de å hør, de har sikkert idèer og råd.
DoubleTrouble Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Hei! Våre tvillinger begynte i bhg. for 4dgr siden. De er 13 mnd. De sover en dupp i 9.30-tida og en dupp i 12.30- tida. Det går veldig bra,men bhg. har gitt uttrykk for at de gjerne vil at de sover bare en dupp etter hvert, og det er helt greit. Utrolig hvor lett barna tilpasser seg nye rutiner.
gærne ko Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Trur det der kjem til å gå seg til etter ei stund i barnehagen. Didrik var 14 mnd når han begynte og vant til å sove to ganger om dagen. Og det gjorde han også når han begynte. Etter noken veker så begynte det å forandre seg, han ville jo helst vere med på alt det dei andre var med på. Så trur det går seg til i dei aller fleste tilfeller, så lenge dei ansatte i barnehagen er tålmodige og lar han ta det i sitt tempo. Barn er jo forskjellige, så dei ansatte kan vel ikkje forvente at alle barn som starter skal gå rett inn i barnehagens rutiner.
*smula* Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 I vår bhg er de også veldig fleksible. Heldigvis er det ikke så mange barn der ennå (fortsatt noen som har ferie),så det har gått helt greit at en tar ansvar for å legge pjokken når han er trøtt. Disse dagene har han vært i bhg ganske kort og sovet litt lenge på morgenen, så da har han sovet første gang samtidig som de store barna. Men i dag var han våken halv 7, så da må han nok sove før lunsj også. Så jeg ga bare beskjed om det at de måtte se an hvor trøtt han ble og legge han. Og det var kjempefin instilling fra personalet.
*Smiley* Skrevet 8. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2008 Takker for alle svar:) Det går seg nok til etterhvert , håper de er fleksible i starten. Blir mange nye rutiner som skal innføres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå