Gå til innhold

Sovn problemer me 4 aaring. Trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dukket opp ett problem de siste mnd som jeg sliter veldig og faa bukt med..

Gutten min paa 4 aar er blitt umulig om kvelden. Har alltid vaert super om kvelden, og vi har gode rutiner naar det gjelder legging.

Men plutselig snudde det helt. Blir en helt annen gutt med en gang jeg gaar ut dora, roper, maser (torst, maa paa do, sulten osv..) og ogsaa kaster leker.

Er konsekvent med han, men han holder ut likevel..

Har provd aa prate ut med han, tomme rommet for leker, ta bort privelieger (f.eks sykkelen dagen etter o.l)

Jeg er egentlig ganske taalmodig, men dette taerer paa naar jeg ser det ikke bare er noe forbigaaende..

Kan legge til at det har for under ett aar tilbake vaert samlivsbrudd med meg og pappaen og jeg kan tro dette er en maate og reagere paa, men hvordan skal jeg ta tak i det..?

Noen gode raad?

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du om han oppfører seg på samme måte hos faren? Eller om rutinene er annerledes der?

Skrevet

Vi har også en 4-åring som nylig har fått leggeproblemer, samme som du nevner, vil ikke legge seg, lager huskestue hver kveld med gråt og skrik og pappaen må sitte hos henne til hun sovner hvis det i det i det hele tatt skal gå.

Slik var det ikke for 6 mndr siden.

Vi har forsøkt belønningssystem med klistremerker og premier, men hun fikser det ikke ikevel.

Vi kan ikke la henne holde på slik, pga lillebror som sover på samme rom, og som hun forstyrrer søvnen til veldig med dette.

Nå må vi derfor legge ham inne hos oss så han får sovne, og flytter ham inn når hun har sovnet.

Har derfor kontaktet Karin Naphaug (søvn-eksperten) og hun kommer på besøk til oss til uka - det blir spennende.

Håper hun har noen gode råd til oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...