Trønderbærta Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg jobber nå 100 %, tre "dag-vakter" og to "kvelds-vakter" i uka, gutten har fri i bhg de dagene jeg jobber kveld. Jobber annenhver helg også, og har en fri-dag i den uka jeg har arb.helg. Har ei fast-lønn på 20 000 kr, men har sagt i fra til de som eier firmaet, at skal jeg fortsette med det ansvaret jeg har nå (fungerer som daglig leder), vil jeg ha enten en fri-dag i uka (en av kvelds-vaktene) eller øka lønna til 25 000 kr (som forrige daglig leder fikk). Skal på møte med de til uka (vet ikke hva de mener da). Hva ville dere ha valgt, ekstra fridag, eller ekstra lønn?? Vi har ikke overflod av penger da, og håper på ny bil, og oppusing av hus om ikke så lenge, så mere penger hadde jo vært godt. Men på en annen side, så hadde det vært godt å ha enda litt mer tid med barna, og slippe så masse barnevakt (sambo jobber på sjøen og er bort i 4 uker sammenhengende..). Hva ville dere ha valgt??
Dibberinnen Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Veldig vanskelig valg! Tiden med barna er dyrebar, så en fridag ekstra i uken er jo utrolig deilig. Samtidig er det jo også en del med 5000,- ekstra i mnd, det blir jo tross alt 60 000,- i året. Jeg hadde satt meg ned og tenkt veldig nøye over det. Men jeg tror at hvis økonomien hadde vært grei, hadde jeg valgt den ekstra fridagen.
sannamin* Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Vært mer hjemme jeg:) Hvis det hadde gått økonomisk.
Trønderbærta Skrevet 7. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2008 Vanskelig er det, må vel høre hva de over meg mener også, for alt jeg vet kan de ha bestemt seg for hvordan det blir, så lenge det blir en av delene, så må jeg jo si meg fornøyd da Innerst inne, vil jeg nok ha den ekstra fridagen, for det er godt å være hjemme med unga, og så slipper jeg barnevakt to kvelder i uka, bli bare en dag.
Bøggly Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Dersom du mener at du kan klare jobben som daglig leder på 1 dag mindre i uka, så hadde jeg uten tvil valgt det! Jeg har selv en avd.leder jobb og ønsker meg egentlig 80%, men det er ikke forenelig med jobben - dessverre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå