Gå til innhold

Er dette mulig?

Let's hear it for the boys!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på innvendig UL i dag, trodde jeg var ca. 6 uker på vei. Men legen kunne ikke se noe der inne! Han sa at slimhinnene hadde forandret seg og det så ut som de hadde gjort seg "klare", men som sagt var det ingenting å se. Legen mener at kun er 4 uker på vei, men det kan da umulig stemme! Fikk første positive test for 2 og en halv uke siden! Han nevnte noe om at av og til utvikler embryoet seg saktere enn forventet. Dette trenger ikke å bety noe som helst, men de vet ikke hva det kommer av.

Nå er jeg bare kjempe forvirra! Er jeg gravid?? Har jo tatt nærmere 20 tester, og nå er den andre streken sterkere enn teststreken! De vil måle hcg nivået mitt i noen dager fremover, for det er jo en fare for at det ender i abort... Huff, jeg føler meg så hjelpeløs!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bli gravid dagen før ventet mens. Kroppen "kjenner" at du er klar for et barn til, og "slipper" et ekstra egg. Da vil du naturlig vis være to uker kortere på vei enn du trodde. Men du vet vel ganske godt selv når du hadde sex forrige mnd.

Du kan ikke gjøre så mye annet enn å vente.

Lykke til!

Skrevet

Hei på deg.

Jeg var på innvendig ultralyd fordi jeg hadde exu et par mnd tidligere.

Da var jeg etter menstermin 5+5 uker på vei.

Det eneste de så var at slimhinnene kunne tyde på graviditet, men de kunne ikke utelukke svangerskap utenfor livmoren.

De mente at jeg kun var 3 uker på vei.

(Synes det var merkelig da jeg hadde fått positiv graviditetstest 2 uker tidligere, noe som vil si at jeg da i såfall fikk positiv grav.test siste dag i min menstruasjon.. Og det går jo ikke;).)

9 dager etterpå var jeg på ny ultralyd. Da fikk jeg se et bankende hjerte og fostersekk og en som svømte og danset ;)

Da anslo de at jeg var rundt 6-7 uker på vei plutselig:) :)

Du er nok gravid - Tar du ny ul om et par uker så er du sikkert plutselig tilbake til menstermin igjen :) :)

Skrevet

Hm... Det var jo akkurat det han sa til meg! Huff, jeg håper du har rett :)

Takk for svar, forresten :)

Skrevet

Opplevde akkurat det samme for litt siden.

1.UL 23.Juli så de ingenting, annet enn slimhinnene. Jeg fikk også beskjed om at jeg bare var 3-4 uker på vei.

2.UL 27.Juli så de den svarte flekken, og legen kunne såvidt ane et lite hjerte der inne.

3.UL i går så de en liten krabat på 9 mm med bankende hjerte, og jeg var da 6+6.

Skrevet

Takk for svar!

Nå er jeg så og si helt sikker på at det er utenfor livmoren... Går bare og venter på smerter og/eller blødninger. Jeg klarer liksom ikke å tro at dette skal gå bra! Føles som jeg er i limbo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...