Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Ting og tang fra før jeg ble gravid gjør at jeg nå sliter enormt økonomisk. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kjennes ut som om alt har vokst over hodet på meg. Jenta mi var absolutt ikke planlagt, men jeg var overbevist om at jeg skulle klare meg uansett! Men det gjør jeg tydeligvis ikke! Jeg vil aldri klare å kjøpe meg hus fordi jeg har betalingsanmerkninger. Kjennes ut som om jeg aldri vil klare å gi jenta mi alt det jeg så gjerne vil hun skal ha. Jeg skammer meg over hvor vi bor, det er stygt og mye av huset er i dårlig stand. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å ordne opp i ting. Har prøvd å ha sånne nedbetalingsavtaler, men det er så mange at jeg ikke sitter igjen med nok til å betale bhg, husleie og strøm. Nå er jeg så desperat at jeg vurderer å prøve å søke om et lån med pappa som kausjonist. Han(og mange andre) var en av de som ikke trodde jeg ville klare meg så det er kjempenederlag og det er jo ikke sikkert han vil gjøre det heller....."hva-var-det-vi-sa". Er det noen som har vært i min situasjon og klart å få ordnet opp i ting?? Tenker kun regninger dag og natt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Først av alt så fikser du ikke gjeldsproblemene dine ved å låne mer penger, så det er ikke en god ide. Beste ide er å innse at du har problemer og at de må fikses, og det koster av deg å ordne opp. Best mulig får du ordnet opp om du jobber, for da er inntkta di høyest, det er mange som går tilbkae i jobb før 10 mnd. Få sletta det du kan, du kan spørre gjeldsrådgiver i kommunen der du bor om hjelp til å kontakte kreditorer med nedbetalings ordninger. Dette er det jo på sosialkontoret de sitter med, og de skal passe på at du ikke kommer under minimumskravene til levestandard. Har du trekk i lønn eller inntekt skal ogsåde soppes om de trekkene er så høye at du ikke greier minimum levestandard. Om du har hjelpsomme foreldre og annet nettverk rundt deg, kan du jo gjerne få hjelp ti lbarnepass, eller jobbsøking fra faren din, i stedet for kasjon for mer gjeld.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Har du snakket med sosialkontoret? Om de ikke kan hjelpe deg direkte med penger, så har de økonomiske rådgivere der som kan hjelpe deg til å få oversikt og gi deg råd om hva og hvordan du skal gjøre ting for at det skal bli bedre. Kanskje de kan hjelpe deg med noen regninger også. Det er bedre å søke hjelp før du havner helt bakpå, og før renter og slikt gjør ting helt umulig.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 HI her! Hvordan er det å sitte på sosialkontoret? Føler at de bare kommer til å le av meg og si at det var mitt valg at jeg fikk barn så tidlig! Men jeg trodde ærlig talt at jeg skulle klare meg. Men det tok veldig lang tid før jeg fikk en jobb. Tydeligvis fordi jeg har barn. Når jeg endelig fikk en jobb var det tydligvis fordi han aldri kunne tenkt seg til at jeg hadde det. Jeg måtte rett og slett lyve for å få meg en jobb.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Nei, de vil ikke le av deg. Det er jobben deres å hjelpe folk i vanskelige situasjoner. Hadde det ikke vært for de som kommer i slike situasjoner, så hadde de folkene ikke hatt denne jobben, vet du;) Jeg har vært der selv, pga forferdelig dårlig økonomi. Og vansker med å få jobb pga at jeg er og var alenemor. Ingen lo, og hjelp fikk jeg. Ingen sa noe da jeg ble alene som 2.gangs-gravid, heller. Jeg fikk støtte for valget å beholde, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Jeg er i samme knipe som deg,har mange kreditorer og en gjeld som gjør meg gal og søvnløs. Jeg tok kontakt med sosialkontoret i kommunen jeg bor,og fikk ingen hjelp. To forskjellige saksbehandlere ar jeg pratet med,men saken min ble ikke fulgt opp,og tiden gikk og rentene steg. Hu ene saksbehandleren betalte en regnskapsfører for å hjelpe meg,men han gjorde heller ingenting...snakk om å treffe på rette folk.. Lurer enda på hva kommunen betalte han regnskapsføreren som ikke gjorde noen ting. Når man sitter i en slik situvasjon er det vanskelig og flaut å ta tak i problemene,men tro meg..det er best at man gjør det FØR problemene spiser deg opp! Nå har jeg kommet i kontakt med en pensjonert namsmann som tar noen oppdrag(?)..han hjelper meg med saken min,og jeg håper for alt i verden at dette ordner seg,og at jeg får bukt med gjelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå