Gå til innhold

Noen som har kanin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe. Var og kikket på idag, og forhørte oss om utstyr og lignende..

Er det et ok kjæledyr? Vi har lyst at barna våre skal lære seg å omgås dyr, og etter hvert lære ansvar.

Hørte de kunne være ute hele året. Må da innhengningen være under tak? Er det et problem at hunder og katter kan ta seg inn til dyret?

Takker for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er jo nydelige. :)

Men så veldig barnevennlige er det vel egentlig ikke, det er mest for litt større barn.

Det bør nok være lås på buret, sånn at dyr ikke kan ta seg inn til kaninen..

Skrevet

Jeg har hatt kanin i 2 runder når jeg var yngre. Jeg ser ikke på de som veldig barnevennlige, men det går sikkert fint. Dersom de skal bo ute må de ha et hus med tak som de kan gå inn i ja. Vil ikke tro at en kombinasjonon med hund og kanin går så bra, men man vet jo aldri...

Det jeg ville hatt i bakhodet er at de kan leve lenge, 10-15 år. Er ikke sikkert det er like stas i så mange år. Jeg hadde kanin da jeg skulle flytte hjemmefra, ikke så veldig greit... Dyr som hamster og marsvin har ikke fult så lang levetid.

Skrevet

Takker for fornuftige svar.. Barna våre er enda veldig små..Så dette med å vokse fra dem er enda ikke reelt åpå lenge lenge..

Vi skal selvsagt kjøpe bur til kaninen(e) men hun i butikken sa de måtte ha muligheten til å bevege seg utenfor buret også, i inngjerdet området. Dette må altså også være tak over??

Skrevet

Det bør være tak over det og, en del fugler er glade i å plage kaniner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...