~sjiraff~ Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Hva defineres som fasadeendring (søknadspliktig) og mindre fasadeendring (ikke søknadspliktig)? Vi skal bytte ut ett vindu med en verandadør i en sokkeletasje. Det er ingen naboer som ser denne siden av huset. Kan det ansees som mindre fasadeendring?
Gjest Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Har IKKE god greie på dette bare for å fastlså det først som sist...hehe... men vil alikevel si at jeg tror ikke det er en søknadspliktig fasadeendring..... For å unnerbygge min "tro" så fant jeg noe som kanskje kan hjelpe litt.... ;o) https://www.baerum.kommune.no/Temastruktur/Tjenester-a---a/Fasadeendring-mindre-vesentlig/
~sjiraff~ Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2008 Takker for svar. Det er noe ala det samme jeg fant på hjemmesiden til kommunen her.Synes bare det er så vanskelig å finne ut hva som defineres som "eksteriørkarakter"?! Byttet er jo en endring av fasaden, men i og med at små endringer kan gjøres synes jeg det er vanskelig å vite hva som regnes som små enringer og ikke. Tror vel kanskje selv at det ikke er søknadspliktig i og med at ingen naboer berøres av endringen. "Hva somvurderes som mindre fasadeendringer,avhenger av bygningens karakter, hustype, alder og plassering"
Dronningen! Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Ring plan og byggningsetaten i kommunen i dag. De har åpent på fredager vet jeg:o)
~sjiraff~ Skrevet 8. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2008 Har bittelitt sånn tlfskrekk så liker ikke sånne telefoner. Gjøres kun om jeg må :o/ Sendte de en e-post i går kveld da så venter i spenning på svar.
silje-Thea 010108;) Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 det er nok ikke fasadeendring det så det kan dere nok fint gjøre uten at noen bryr seg uansett...
*Rutletutt* Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Det er en mindre fasadeendring (med mindre det har kommet ny § på det siden 2006;o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå