Gå til innhold

Noen som er gode på plan- og bygningsloven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva defineres som fasadeendring (søknadspliktig) og mindre fasadeendring (ikke søknadspliktig)? Vi skal bytte ut ett vindu med en verandadør i en sokkeletasje. Det er ingen naboer som ser denne siden av huset. Kan det ansees som mindre fasadeendring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for svar. Det er noe ala det samme jeg fant på hjemmesiden til kommunen her.Synes bare det er så vanskelig å finne ut hva som defineres som "eksteriørkarakter"?! Byttet er jo en endring av fasaden, men i og med at små endringer kan gjøres synes jeg det er vanskelig å vite hva som regnes som små enringer og ikke. Tror vel kanskje selv at det ikke er søknadspliktig i og med at ingen naboer berøres av endringen. "Hva somvurderes som mindre fasadeendringer,avhenger av bygningens karakter, hustype, alder og plassering"

Skrevet

Ring plan og byggningsetaten i kommunen i dag. De har åpent på fredager vet jeg:o)

Skrevet

Har bittelitt sånn tlfskrekk så liker ikke sånne telefoner. Gjøres kun om jeg må :o/ Sendte de en e-post i går kveld da så venter i spenning på svar.

Skrevet

det er nok ikke fasadeendring det :) så det kan dere nok fint gjøre uten at noen bryr seg uansett...

Skrevet

Det er en mindre fasadeendring (med mindre det har kommet ny § på det siden 2006;o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...