Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i prøvetiden blitt ganske godt kjent med livmortappen min og har latt den være fram til idag da bare måtte jeg kjenne hvordan det sto til der nede.

 

Jeg klippet såklart neglene og vasket godt med antibakteriell og kjente forsiktig, livmortappen var avflatet, myk, framoverbøyd og kan tenke meg at jeg kunne fint ha puttet to fingre inn men gjorde ikke det, er dette ca. 2 cm åpning?

 

Må spørre her for hadde jordmoren min visst dette hadde hun flydd i flint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er sikkert fullt mulig det ja:) jeg var på kontroll da jeg var 34+4, legen sa da jeg har 1 cm åpning. dagen etter støvsugde jeg og fikk rier. dro til føden, men så roet det hele seg, fortsatt 1 cm åpning....og en av jordmødrene der sa jeg godt kunne gå med det i en mnd..... og så hørte jeg skrekk-eksemplet om ei som gikk med 7 cm åpning i en uke..... slett ikke sikker på om jeg tror på akkurat det, men......

litt åpning er altså veldig normalt......

Skrevet

jeg har aldri prøvd å kjenne på åpningen min, men var på sykehuset natt til torsdag. er førstegangsfødende, og vet ikke om d var rier jeg hadde. er i såfall ALTFOR tidlig,siden jeg antar jeg har ca 3 mnd igjen. Men da ble min åpning sjekket. Jeg hadde 3,2 cm. og siden normalen er 0-3 cm, så skulle d ikke være noe å bekymre seg for. så hvis man har ikke har åpning mer enn dette, tror jeg ikke at jeg ville tenkt så mye på d.

Skrevet

esther christina

 

jeg vil anta at de ikke målte åpningen, men lengden på livmorhalsen. den skal være 3-5 cm. jeg ble lagt inn i uke 24. da var min livmorhals bare 1,4 cm, og de forberedte prematur fødsel, men greide heldigvis å stoppe det. det er altså et litt annet mål. livmorhals-lengden kan man overhodet ikke kjenne selv, og blir målt med innvendig ul.

nå er jeg 35+1.... hadde aldri trodd jeg skulle greie å holde han inne så lenge.....lå på sykehuset i 8 uker og har vært hjemme i 2 uker nå:))))

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...