Gå til innhold

Når informere arbeidsgiver ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

 

Jeg lurer på når man normalt informerer arbeidsgiver ? I utgangspunktet tenker jeg at man venter til det har gått 3 mnd iallfall, og det er "sikrere" at man beholder spiren sin. Men i mitt tilfelle finnes det ingen andre på arbeidsplassen som kan overta mine arbeidsoppgaver når jeg ikke er der... 3 uker ferie går an, men et års permisjon... ? ;-) Derfor vurderer jeg å si i fra til arbeidsgiver allerede nå, slik at de får god tid til å forberede seg og skaffe vikar. Hva tror dere ? Jeg har antatt termin ca 31.mars 09.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom arb.giver trenger tid til å finne noen til å erstatte deg, syns jeg du bør si fra, men arb.giver har jo taushetsplikt da....

Jeg har måttet si fra til min arb.giver da jeg kommer inn under høyrisiko- svangerskap og ble sykemeldt fra dag 1. Men vi har avtalt at jeg selv skal informere mine kolleger når den tid kommer at jeg vil at de skal få vite det, pga trøblete historikk ang svangerskap/dødfødsler ol.....

Grattis forresten, har termin den21.3.09 selv....

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp funnet det ut, men jeg sier nok i fra neste uke eller uka etter det igjen. Det er fordi jeg fikk så fort bekkenløsningsplager i forrige svangerskap,så jeg synes det er bedre at sjefen vet om det. Dessuten har jeg mye løft i løpet av dagen så da er det nok greit,tenker jeg,at de skjønner hvorfor jeg vil unngå de tyngste løftene:) og om jeg skulle være uheldig å miste så er det bedre for min del å ha støtte rundt meg i stedet for å ha det vondt uten at noen vet om det:) så håper jeg bare at alt går bra:) min termin (antatt) er 16 .april 09

Skrevet

jeg valgte å si det når jeg kjente kvalmen begynte å komme

( uke 6),følte at det var bedre enn å ringe å si at man har omgangssyke (igjen,igjen og igjen, he he ).

 

Jeg var veldig plaget med kvalme og oppkast under forige svangerskap, og er glad jeg sa det så tidlig som jeg gjorde denne gangen, for uka etter lå jeg langflat :(

Og værre skulle det bli.kommet ut fra 1 ukes opphold på sykehuset..

Skrevet

Jeg begynner mitt lærerårsvikariat neste uke. (Vikar for ei som har fått baby....) Jeg tenkte jeg ville si det til arbeidsgiver så fort som mulig. Litt flaut.... men jeg tror det beste er å være åpen. Er nokså kvalm, så jeg hadde satt pris på litt forståelse for at jeg kan komme 15 min for seint av og til, og for at jeg trenger en pause innimellom.

Skrevet

Hei !

Takk for svar :-)

 

Ja, jeg har tenkt det samme som deg, at arb.giver bør få god tid til å skaffe vikar. Det er jo søkers marked nå, og kan dermed være vanskeligere for arb.giver å finne vikar...

 

Jeg har et risikosvangerskap selv, men blir neppe sykmeldt ennå iallfall. Hos meg er det blodtrykket som er risikoen, og så lenge det holdes i sjakk får jeg jobbe. Trist å høre at du har hatt trøblete svangerskap/dødfødsler o.l... Det står respekt av at du allikevel prøver igjen ! Det syns jeg vitner om stor styrke ! Jeg håper alt går bra for deg denne gangen - gratulerer, og lykke til :-)

 

Klem

Skrevet

Hei, og takk for svar !

 

Ja, i din arb.situasjon ser jeg jo helt klart behovet for å informere arb.giver tidlig, slik at du slipper tunge løft etc. Med erfaring fra tidligere svangerskap, vet du jo litt om hva du kan vente, og dermed er det lettere å ta avgjørelsen om å informere tidllig :-)

 

Jeg skal tilbake til legen om ca 3 uker - vurderer å vente til etter det med å fortelle til arb.giver.

 

Gratulerer, og lykke til !

 

Klem

Skrevet

Hei !

 

Takk for at du tok deg tid til å svare meg :-)

 

Hehe, jeg ser poenget ditt ! Jeg har begynt å bli veldig kvalm nå de siste dagene, og blir det verre enn dette, så kan det nok hende at jeg bare må legge alle kortene på bordet mye raskere enn jeg først hadde tenkt :-)

 

Oj ! Høres ut som du er ekstremt plaget da ja, når du har måttet være en uke på sykehus også... Uffameg, jeg føler med deg ! Håper du har blitt bedre nå, og at det verste er over !

 

Lykke til videre :-)

Skrevet

Heisan !

 

Takk for svar !

 

Hehe, det er jo unektelig litt morsomt at du skal begynne i et svangerskapsvikariat til uken, men nå selv har blitt gravid ;-) Jeg håper alt ordner seg til det beste for deg, og at du møtes med forståelse.

 

Kvalme ja... Jeg har begynt å bli skikkelig kvalm de siste dagene, og tenker at fortsetter det sånn eller blir verre, er det bare å fortelle arb.giver med én gang. :-)

 

Lykke til videre !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...