Gå til innhold

Fikk høre hjertet idag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så morro å høre det slå! er 12+1 idag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Var også hos legen idag og hørte hjertelyd. :D

Er 13+0

Skrevet

Hei! bare lurer på om det går an å ringe å bestille legetime kun for å høre hjertelyden? har så lyst! og jeg synst det er så lenge å vente til ultralyd i uke 18. Er også 12+1 i dag:)

Skrevet

du kan jo ringe og BE om en svangerskapskontroll? du kan si du er urolig f.eks og ønsker å snakke med legen? og så kan du be han høre på hjertet så du får litt "ro" ;)

Men husk at det er ikke alle jordmødre/jeger som VIL høre på hjertet så tidlig, fordi det ER sjans for at de ikke finner det så tidlig. Og selvom man er forberedt på det, så kommer det mange tanker etterpå som "tenk om" og "hvis" lissom.. når man ikke klarte å finne det... men er endel som prøver å lete også.. og skjer at de ikke finner det, men at ingenting er galt for det :)

Men livmora må ha krabba opp da :P

Skrevet

Det var vel godt at du fikk høre hjertet,da:) Som du sier så er det vel ikke alltid like lett å finne, så kanskje like greit jeg prøver å drøye det litt! Jeg kjenner jo at det strekker å tøyer på seg i livmora innimellom, så det får vel være bekreftelse nok enn så lenge;)

Skrevet

Rart at det skal være så forskjellig fra legekontor til legekontor... Jeg er 12+1 idag...ringte igår for å høre om jeg kunne komme inn å lytte etter hjertet fordi jeg er litt bekymret...hadde vært veldig fint å bare få høre et livstegn.. lenge til ultralyd syns jeg!

Men jeg fikk ikke komme.... sa de aldri prøvde å finne hjertelyd for på kontroll i uke 24... så da må jeg bare vente til UL i uke 18... Håper og tror jo egentlig at alt er bra!! Deilig å være ferdig med den mest usikre perioden :)

Veldig kjekt for dere som har hørt hjertet til den lille da :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...