2 gutter og 1 jente Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 saken er at jeg allerede har en sprinkelseng som 1-åringen bruker...jeg syns han er litt for liten til å begynne å sove i en vanlig seng, så jeg kjøpte en brukt sprinkelseng i dag som nybabyen skal få bruke. Men så må jeg jo ha madrass da. jeg er så fornøyd med madrassen i den senga vi allerede hadde. er en fjærmadrass med overmadrass. syns det er helt genialt, for da kan jeg ha tisselakenet under overmadrassen så blir det ikke så klamt og ekkelt. Meeeen i dag ville jeg jo finne en til madrass OG overmadrass, men det var jo helt umulig. fant jo en svanemadrass som sikkert er flott den, men ingen overmadrass som er tynn nok til å bli kastet inn i vaskemaskinen. arghhhh.... Disse små tisser jo og bærsjer jo i tide og utide, så jeg syns det er så godt å vite at jeg kan få vasket den heeelt rein i vaskemaskinen. Svanemadrassen måtte vist vaskes for hånd, var bare trekket som kunne vaskes i maskin.... Noen som veit HVOR jeg kan få tak i en tynn overmadrass? Jeg har nå lett på jysk, bohus, skeidar og bomiljø(tror jeg kanskje det heter) hadde blitt veeeeldig glad for hjelpen. størrelse 60*120cm
mamarama og lille banan Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 jeg kjøpte både madrass og overmadrass fra drykid. vi kjøpte de på reflex, de hadde de i hvertfall på lade i trondheim. de kan også bestilles fra www.dry.no. overmadrassen fungerer også som tissemadrass, det er altså en plastbunn i den hvis uhellet skal være ute. den kan hives i vaskemaskina på 60 grader , og den tåler tørketrommel. den tørker fort, og du trenger ikke tisselakenet i tillegg er madrassene norskproduserte, de blir laget på melhus i sør-trøndelag. miljøvennlig med kortreiste produkter http://www.dry.no/dry_kid_over.html
2 gutter og 1 jente Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2008 åi, så flott! skal sjekkes ut med en gang!
2 gutter og 1 jente Skrevet 7. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2008 ja, den madrassen og toppmadrassen vi har til førstemann er fra ikea...men nærmeste ikea er 50 mil unna....bor i nordland og ønsker meg ikea HIIIIT!
AO3 Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Jeg var på IKEA, og presterte å kjøpe madrass 60x120, og overmadrass til barneseng, som selvsagt var ALTFOR stor... Jeg lette overalt, men fant ikke noe sted der de hadde overmadrasser til babyseng overhode. Bor også i Nordland, og kunne godt tenkt meg en IKEA nærmere enn den i Trondheim, for å si det sånn. Tenker også at det må være supert å ha en overmadrass som bare kan hives i vaskemaskina! Jeg endte opp med at en venninne likevel skulle til IKEA i Trondheim, så hun kjøpte med seg to overmadrasser til meg. Men har du sjekket hjemmesidene til IKEA? Det går jo an å bestille endel ting hjem, kanskje det er mulig å få tilsendt overmadrass i posten? De er jo små, veier lite, så det blir jo ikke så mye i porto.
Mrs. Bouquet Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Jeg anbefaler også overmadrassen fra www.dry.no den har vært helt genial. Trenger ikke å styre med tisselaken i det hele tatt, og man er garantert at madarassen under er like pen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå