Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på deg.

Jeg ser at vi begynte å spraye samme dag og har uttak/innsetting på riksen samtidig. Hyggelig med noen i samme båt:)

Hadde du forrige forsøk i mars/april?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde første forsøk med uttak/innsetting i begynnelsen av mai, og er nå i gang med 2. forsøk. Gøy med noen med samme opplegg, det opplevde jeg ikke forrige gang. :)

Er det ditt 2. forsøk? Eller?

Skrevet

Hei.

Ja, det er andre forsøk. Begynte å spraye den 26.juli. Skal starte med sprøyter 15. og skal på riksen for ul 19.

Syns tida går sakte, men det var jeg jo forberedt på. Er i det hele tatt mer forberedt denne gangen, og det føles mer avslappende kjenner jeg. Er ikke så ekstremt opptatt av alle små "tegn" fra kroppen. Føler meg ikke veldig opptimistisk egentlig.

Er du ved godt mot?

Skrevet

Jeg skal til Riksen 18.08. Da skal jeg sjekkes for cyster. Hadde en stor cyste som måtte fjernes forrige gang, og dermed måtte jeg gå 1 uke ekstra på spray. Denne gangen skal jeg holde på i allfall 1 uke ekstra på spray. Etter kontrollen på Riksen regner jeg med at jeg skal begynne på sprøyter.

Ved forrige forsøk gikk jeg kun på sprøyter i 8 dager før eggløsningssprøyte og uttak, så det gikk veldig fort. De regner vel kanskje med det går like fort denne gangen også - siden jeg skal gå lengre på spray....

Jeg er akkurat som deg, at jeg ikke er så veldig opptatt av små tegn fra kroppen, og jeg er mye mer avslappet til hele forsøket. Og nei, jeg er heller ikke noe optimistisk. Egentlig litt rart at en skal føle slik, men utrolig deilig i forhold til hvor opptatt jeg var av hva som skjedde under forrige forsøk med kroppen og måtte stikke seg selv med sprøyter, osv, osv... Men jeg er ved godt mot og håper det skal gå bra. Som du sikkert har sett skal jeg begynne med babyklister - bare for å ha prøvd alt liksom.... :)

Skrevet

Hei.

Jeg gikk ikke på sprøyter i mer enn åtte dager jeg heller. Er det lite?

De hadde vokst ganske mye da jeg var på UL, så de var redde for overstimulering husker jeg. Var ikke plaget med cyster heldigvis.

Blir spennende å se om babyklisteret funker for deg da:) Selv går vi til akupunktur begge to. Har problemer med dårlige svømmere.

Skrevet

Mener det stod i et skriv vi fikk fra Riksen at det vanlige var å gå på sprøyter i 8-14 dager. Det vil si at for oss går vel dette relativt fort, hvis de ikke endrer dosen dette forsøket. Skal du bruke Puregon når du skal sprøyte? Jeg skal bruke det denne gangen også. Regner med jeg får beskjed om dose når jeg skal til Riksen på mandag. Jeg brukte 150 iE forrige gang.

Her er det meg som har problemet. Jeg har endometriose og en tett eggleder.

Skrevet

Jepp, Puregon denne gangen også. Har allerede fått beskjed om dose pr brev, 150 iE, det samme som sist. Jeg skal ta en blodprøve hos fastlegen på fredag og begynne med sprøyter samme dag. Du skal ikke begynne med sprøyter før over helgen du da?

Spørsmål: Kan de hente ut egg av begge egglederene dine selv om den ene er tett?

Skrevet

Jeg regner med jeg skal begynne med sprøyter over helgen. Fordi jeg er plaget med cyster så må disse fjernes før jeg begynner på sprøyte, og dermed må jeg inn til ultralyd for å sjekke om jeg har noen, og ev. hvis jeg har må det fjernes før jeg begynner med sprøyter. Vil tro jeg skal begynne med sprøyter på tirsdag.

Ja, de tar ut egg av begge egglederne, selv om den ene er tett. Forrige gang fikk jeg ut minst egg av den eggstokken hvor egglederen var åpen, men vil tro at det er individuelt hvordan det er fra forsøk til forsøk.

Har du en teknikk for hvordan du tar sprøytene? Eller tenker du ikke og bare tar det uten å tenke??

Skrevet

Sprøytene gruer jeg ikke for i det hele tatt. Synes det gikk veldig greit. Jeg klyper tak i en liten "pølse" under navlen og setter den der. Tror jeg må ha tatt på omtrent samme sted hver gang, for jeg har et merke på magen som jeg tror må komme fra sprøytene. Nålene som brukes på pennen er jo så tynne. Det var noe annet med eggløsningsprøyten, den var vond å sette synes jeg.

Håper eggstokkene dine er cystefri:) Det er vel ikke mulig å merke om man har det?

Skrevet

Helt enig nålene er veldig tynne - jeg har nok bare en liten terskel for å få inn nåla, men når den først er nesten inne får jeg den fort helt inn. Sist gang brukte jeg på slutten maks 3 minutt så var den inne. I begynnelsen brukte jeg opp mot 2 timer! MEN det var virkelig et ekstremtilfelle. Tror jeg skal klare å unngå det nå - det var helt forferdelig.

Jeg hadde lest her inne at eggløsningssprøyta skulle være så ille, men det synes ikke jeg den var.

Jeg mener jeg merker at jeg har cyster rett etter eggløsningen for da har jeg mye vondt.

Skrevet

Mener du at du står der i flere minutter og gruer deg for å stikke den gjennom huden? Stakkars deg, det høres voldsomt ut. Nå har du jo gjort det mange ganger, kan du ikke bare lukke øynene og presse den inn? Du vet jo at det ikke gjør vondt, Kanskje det bare er synet av nåla som går gjennom huden du ikke tåler.

Det gikk som sagt veldig greit for meg forrige gang, men det er jo ingenting som er konstant. Kanskje jeg skriver et skikkelig sutrete innlegg her i morgen kveld etter første sprøyte:)

Skrevet

Jepz, jeg kan fort stå i flere minutter og prøve å stikke. Skikkelig ille er det, MEN på slutten fant jeg en grei, men brutal måte å gjøre det på som gikk relativt fort. Da satt jeg meg ned i go'stolen - gjorde sprøyta klar og fikk nåla borti huden et par ganger før jeg stakk den rett inn. (Så da tok det ikke sååå lang tid). Vil nok bruke samme metode denne gang, og regner med da ikke tar så lang tid som 2 timer - skal nok klare å redusere det veldig betraktelig - få det overstått på et par tre minutter, tenker jeg.

Håper du slipper å styre så mye som meg - men det ser jo ut som du klarer det fint... :)

Skrevet

Ja det gikk fint. Satt den første i går. Selve stikket merkes jo nesten ikke, men etterpå svei det ganske mye en liten stund. Uansett, sprøytene plager meg ikke, men sprayen gir meg en nesten kronisk hodepine! Jeg begynner å bli grundig lei!! Forhåpentligvis er det bare en uke igjen med den nå.

Vi skal besøke et vennepar på hytta deres etterpå og bli til i morgen, så jeg håper hodepinen ikke blir for drøy. I går kveld måtte vi dra tidlig hjem fra bursdag.

Håper alt er bra med deg og at du får en fin helg!

Skrevet

Så bra å høre at det gikk fint med den første sprøyten. Kjenner igjen det med hodepine. Jeg hadde en intens hodepine når jeg begynte med spray på første forsøk - gikk ikke å jobbe - så jeg ble rimelig fort sykemeldt. Så når jeg gikk hjemme hjalp det veldig - hodepinen var ikke så intens da. Så dermed er jeg sykemeldt denne gangen fra spray-start, slik at jeg kan ha det best mulig. Men merker jeg fort blir trøtt og sliten når jeg gjør husarbeid hjemme.

Er til vanlig sekretær og har myye å gjøre - så ikke så lett å være på jobb heller - jeg er ikke ei dame som sier så lett nei til ting - vil jo gjøre det beste for alle.... Har valgt å være åpen på jobb at jeg skulle i gang med dette forsøket, og tror jeg gjorde rett med å være åpen om det. Har fått mye støtte.

I morgen reiser jeg til Oslo. Har time på Riksen mandag morgen - og er utrolig spent på om det er noen cyste og om jeg slipper styret med å punktere dem.

Ha en god helg du også på hyttetur. Hørtes koselig ut! :)

Skrevet

Lykke til med timen på riksen. Håper de ikke fant en eneste cyste!

Nå begynner jeg å føle meg såpass plaget at jeg tror det kan være på sin plass med en sykmelding snart. Hodepine, trøtt, slapp, søvnløs og kvalm. Ikke noe særlig kult:( Ble du sykmeldt av fastlegen din eller av rikshospitalet? Tenkte jeg kanskje skulle høre der på tirsdag, da har jeg jo time for UL.

Du må skrive etter at du har vært på UL, spent på å høre hvordan det har gått.

Skrevet

I går var jeg på Riksen, ja. Ble vel ikke den gøyeste timen jeg har vært til..

Etter å ha gått drøye 3 uker på spray hadde jeg selvsagt en cyste på 2,6 cm, som de heldigvis hadde tid til å ta i går formiddag. Deretter så de en masse cyster rundt eggstokken - hvilket vel kanskje kan tyde på PCO - de ville iallefall skjekke opp i om det kunne være det. Et typisk tegn er økt kroppsbehåring - noe jeg har vært plaget med en god stund. (Vet ikke helt hva jeg har nevnt tidligere, men jeg har påvist endometriose og en tett eggleder etter lap i des 07).

Egentlig var jeg på vei ned av stolen - så plutselig fant han ut at han også ville skjekke slimhinna i livmoren - og den var selvsagt altfor tykk til at jeg kunne begynne med sprøyter nå. Han vurderte å avbryte forsøket og at jeg begynte med andre medisiner etter neste mens, men etter å ha snakket med en annen lege skulle jeg fortsette med spray til jeg får mensen og så ringe dem igjen - så uttaket er dermed blitt utsatt med 1-2 uker.

Jeg har fått en utrolig bankende hodeverk - spesielt på ettermiddag og kveldstid så her går Paracet'en ned "på høykant". Jeg håper ikke det tar lang tid før mensen dukker opp - så slipper jeg å ha hodeverket så veldig lenge. Forrige gang ble det iallefall mye bedre når jeg begynte med sprøyter.

Hvordan gikk det med deg i dag da?

Skrevet

Så kjipt!! Eggstokkene dine spiller visst ikke på lag med deg. Får håpe du slipper å vente på mensen og at du ikke blir så plaget av sprayen i mellomtiden.

Det gikk greit med meg. Hun så mange egg, men de var ikke så store foreløpig. Skal fortsette med 150iE og tilbake på UL på fredag.

Skrevet

Nei, tydeligvis er ikke eggstokkene på lag med meg. Jeg tar daglig Paracet på ettermiddag/kveld, men klarer å leve med det - synes det er lettere når en vet hva man gjør det for og da er det letter å leve med. Håper selvsagt mensen kommer til uken.

Du får ha lykke til på UL i dag! Håper å høre hvordan det har gått med deg!

Skrevet

Hei du. Det gikk fint, to sprøyter igjen nå. Ovitrelle på søndag og uttak på mandag. Så nå er det bare krysse fingrene for mange fine, befruktede egg!!

Det var veldig synd at de dumme systene skulle stikke kjepper i hjulene for deg igjen. Håper alt ordner seg til uka. Ha en fin helg:)

Skrevet

Lykke til med uttaket i dag! :) Spennende å høre hvordan det har gått!

Ja, jeg venter fortsatt på mensen- iflg syklusen skal jeg få det ons-tors el. fre - så det blir spennende. Håper den ikke blir altfor forsinket, men med disse hormonkurene så kan det jo fort komme både før og etter syklusen... Så da er det bare å krysse fingrene for at det iallefall ikke blir forsinket. !!

Skrevet

ups, jeg skrev visst feil. Egguttak er ikke før i morgen.

Skrevet

Jeg tenkte faktisk på om du hadde skrevet feil siden du skulle ta eggløsningsprøyten i går... :)

Du må ha lykke til i morgen da! Gleder meg til å høre hvordan det har gått.

Skrevet

Hei.

Dette var noe annet enn forrige gang! Ikke bare var uttaket vondere, men nå etterpå har det vært skikkelig vondt. Men, jeg fikk ut 13 egg, så da håper jeg inderlig at det blir noen i frysern.

Håper det er mye mindre vondt når jeg våkner i morgen. Hva skjer med deg? Venter du fremdeles på mensen?

Skrevet

Off. Det hørtes ikke godt ut. MEN 13 egg var jo bra. Jeg fikk også ut 13 egg på 1. forsøk - men kun 4 av dem ble befruktet og 2 av dem var tilfredsstillende delt (men ikke optimalt), 2-og 4-delt. Fikk da satt inn begge to eggene, men det endte som sagt ikke i noe graviditet.

Jeg håper det går mye bedre for deg - og at du lykkes! ;)

Jeg venter fortsatt på mensen. Skal ringe Riksen så fort den dukker opp. Og etter at jeg har hatt mensen noen få dager - så skal jeg til gynekolog på hjemstedet for å måle tykkelsen på slimhinna, og da får jeg beskjed fra Riksen om jeg kan begynne på sprøyter og ev dose. Så skikkelig kjipt å gå hjemme og vente på mensen, men i følge syklusen skal den dukke opp i morgen - men med alle disse hormonene i kroppen så er det vel ikke overraskende om den ikke kommer da. Iflg Riksen burde jeg få den innen mandag - så hvis den ikke har dukket opp da ringer jeg dem og hører hva jeg skal gjøre, men håper selvsagt jeg slipper å gjøre det. :)

Du må ha lykke til med innsettingen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...