bekkebekk Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Har noen et forslag til hva jeg kan servere?
klumpen og gullet Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Moussaka (fra toro) med gresk salat og varme baguetter.
Gjest Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 til 4 personer 4 kyllingfileter deles i biter, saltes, pepres og stekes LETT i puljer med et par fedd hvitløk (forøvrig; her som ellers: anbefaler maldon havsalt) lempes så over i ildfast form kok ut panna med en sånn liten kartong matfløte ha i 2-3 dl craime fraiche smuldre inn 75 gr norzola (jeg pleier forøvrig ha hele ostestykket -- 150 gr; smaken er jo himmelsk) samt en eller to kyllingbuljongterninger kok til ost er smeltet ha i et par spiseskjeer (på godt norsk: en "dæsj" )soyaolje hell blandingen over filetbitene, settes på 200 grader i 20 min. Imens koker du ris , lager en salat, mekker hvitløksbaguetter eller hva du helst vil ha (kan godt hende du må røre lett. Noen ganger ser det ut som ett eller annet skiller seg. ikke det at det gjør noe med smaken, da - men greit at den ser like god ut som den er...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Svinestek med poteter, babygulrøtter, surkål og brun hjemmelaga saus!
Gjest Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 ps jeg likerikke norzolaost utenoi matrepper, smaker jævlig..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå