Gå til innhold

Svangerskaps kvalme i uke 22??? Er det mulig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i min 23 uke, 22+5. Å har nå i 3 dager hatt oppkast etter hvert måltid... Lurer på om jeg har fått omgangssyka, eller er det svangerskapskvalme. Formen har vært grei ellers. Var hos jordmor igår og da hadde jeg protein i urin, noe hun mente kunne komme av for lite væske. Altså jeg er dehydrert. Hadde også lavt blodtrykk..

Noen med erfaringer??

Fikk også beskjed av henne om å dra til legen for å ta en toxoplastmose prøve (eller hva det nå het) siden jeg har vært en uke i Hellas nylig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kastet opp siden uke 6 og holder på ennå, er nå 16 uker... er bare å holde ut gitt..

Skrevet

jada, det er mulig. er selv 19 uker og fortsatt kvalm! herlig!! argh! ;) men men ... er jo verdt det;)

Skrevet

Er sjølv kvitt kvalmen, men kjenner fleire som har vore kvalm og kasta opp i 7-9mnd under svangerskap..så mulig er det.

Merkar sjølv at eg kan bli litt kvalm dersom eg blir for sliten eller dersom eg et for mykje...også matvalget har tydeleg litt å seia for meg...sunn mat fungerer bedre...i alle fall for meg. Nok vatn/drikke er også viktig.

Prøv gjerne med ingefærte mot kvalme. Blir det for plagsomt er det mange som har hjelp av akupunktur.

Skrevet

Jeg har ikke vært plaget med kvalme tidlig i svangerskapet, men har den siste uka/siste 2 ukene vært kvalm... Ikke så ille at jeg har måtte kaste opp, men konstant kvalm... Jeg er i uke 23. Mener å ha lest om andre her som også "plutselig" ble kvalme rundt uke 20, så det er vel vanlig regner jeg med :-)

Skrevet

Skal til legen å få det sjekket.. Er jo ingenting som blir i magen så formen er enormt dårlig. Lille gutt får sikkert det han skal ha, men jeg får jo ingenting...

Har ikke vært plaget med det tidligere, hadde et par dager jeg var kvalm i uke 13, men det var det..Da var det mye stress på jobben og mye overtid. Så tror det kom av det.

Skrevet

Jeg er 19+6 og har plutselig begynt å spy igjen. Begynte brått for et par dager siden, spyr opp frokosten, men er uvel store deler av dagen. Snakket med mamma angående dette, hun mente det kunne komme av at jeg begynte på en penicillinkur for et par dager siden. Håper det er det og ikke svangerskapskvalmen som er i gang igjen... :-S

Skrevet

Har vært hos legen nå. Hadde urinveisinfeksjon.. Så hun mente det kunne komme av det. Eller så er det omgangssyke. Men hun syntes det var rart at sambo ikke var blitt smittet av meg.. Slike ting er jo veldig smittende. Eller så kunne man faktsik få svangerskaps kvalmen så seint.. Men jeg satser på det løser seg etter penicillinkuren!

Kan jo bli kvalm av penicillinkur da, så jeg ville satt en knapp på det:)

Nå skal man jo liksom kose seg, dette skal jo være de beste ukene/mnd av svangerskapet så:)

Skrevet

Her har je begynt å bli litt kvalm igjen , er ca 18 uker. Men trur det henger sammen med at je har litt høyrer bl.tr og fått igjen mye migrene og huepine.

Men det je ville kommentere eller gi deg et råd for er den toxoplasmoseprøven.

Tenk deg nøye om før du tar den. Hvis du skulle være smittet så er det to alternativer.

1:beholde barnet og ta ting som det kommer

2:avbryte svangerskapet.

Je fikk da je skulle at testen og da var valget lett:

Je valgte å itte ta den for je ville itte ha avbrutt svangerskapet uasnett og da var det like greit å la vær å ta den og ta ting som det kommer.

Men har du mye omgang med katter så er man som regel immun mot toxoplasmose og det er svært sjelden at noen blir smitta uansett.

Skrevet

jeg er i uke 25 og kaster opp 2 -5 ganger stortsett hver dag...de dagene jeg ikke er så kvalm prøver jeg å ta det skikkelig "igjen" med å spise masse. vil jo helst gå opp en del så jeg ikke blir helt skrapa etter fødselen...

Skrevet

Da jeg var gravid med nummer en begynte kvalmen rundt uke 12... omtrent samtidig som "boka" sa at den verste kvalmen skulle være over. Jeg kastet opp daglig til jeg var mellom fem og seks måneder, noe jordmor mente ikke var helt uvanlig. Jeg er nå i uke 15 med nummer 2 og har enda ikke kastet opp én gang. Håper å slippe unna denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...