Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg igang?:)


vv81

Anbefalte innlegg

hei. jeg har nettopp fått vite jeg er gravid, har aldri vært det før, og ikke heilt planlagt, så føler meg litt blank her:)

Når jeg tok terminkalkulator(eller hva d het:)) kom det opp en termin den 9 april, altså 5 uker på vei nå. Når bør jeg dra til jordmor/lege?når er det vanlig med ultralyd første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veldig ulikt hva folk gjør, men legen sier ofte at det ikke er behov for kontroll før du er ca 12 uker på vei - fikk jeg beskje om i hvertfall på begge mine graviditeter!

 

Forresten; gratulerer da!

 

Ultralyd er i uke 16-17, men vet det er mange som er bekymret og ønsker tidlig UL for å sjekke. Men da må du be om det!

 

Et tips; ring legekontoret og hør hva som er vanlig der !

Husk å ta folat...

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Gratulerer så mye.

 

Mitt tips er å kontakte helestasjonen, slik at du kan komme i kontakt med jordmor (om du ønsker å gå til det under svangerskapet)

 

... det er ofte en fødselstopp på vår og sommer sånn at det er førstemann til mølla flere steder....

 

Lykke til og kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)føler meg heilt lost her:)litt tidlig for meg å tenke på alt som skal gjøres...

Men ett spørsmål til: har hørt man må søke om "fødselsplass", når bør det skje?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir søkt om for deg så snart du er i kontakt med lege/helsestasjon. Det eneste du skal gjøre er å kontakte de, spise sunt og stresse ned, for alt det andre blir tatt hånd om. Ja, bortsett fra innkjøp og barnerom, da. Men det haster heldigvis ikke :-)

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...