Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg igang?:)

Anbefalte innlegg

hei. jeg har nettopp fått vite jeg er gravid, har aldri vært det før, og ikke heilt planlagt, så føler meg litt blank her:)

Når jeg tok terminkalkulator(eller hva d het:)) kom det opp en termin den 9 april, altså 5 uker på vei nå. Når bør jeg dra til jordmor/lege?når er det vanlig med ultralyd første gang?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138399497-noen-som-kan-hjelpe-meg-igang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

veldig ulikt hva folk gjør, men legen sier ofte at det ikke er behov for kontroll før du er ca 12 uker på vei - fikk jeg beskje om i hvertfall på begge mine graviditeter!

Forresten; gratulerer da!

Ultralyd er i uke 16-17, men vet det er mange som er bekymret og ønsker tidlig UL for å sjekke. Men da må du be om det!

Et tips; ring legekontoret og hør hva som er vanlig der !

Husk å ta folat...

Lykke til

Hei,

Gratulerer så mye.

Mitt tips er å kontakte helestasjonen, slik at du kan komme i kontakt med jordmor (om du ønsker å gå til det under svangerskapet)

... det er ofte en fødselstopp på vår og sommer sånn at det er førstemann til mølla flere steder....

Lykke til og kos deg :)

Det blir søkt om for deg så snart du er i kontakt med lege/helsestasjon. Det eneste du skal gjøre er å kontakte de, spise sunt og stresse ned, for alt det andre blir tatt hånd om. Ja, bortsett fra innkjøp og barnerom, da. Men det haster heldigvis ikke :-)

Kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...